NEWS

EXCLUSIV! În avionul privat prăbușit la Milano se afla și una dintre fiicele celebrului jurnalist Miki Alexandrescu. Femeia, soțul său și copilul lor de un an și 8 luni au murit

EXCLUSIV În avionul privat prăbușit la Milano se afla și una dintre fiicele celebrului jurnalist Miki Alexandrescu. Femeia soțul său și copilul lor de un an și 8 luni au murit

Tragedia care a șocat duminică, prăbușirea avionului privat pilotat de milionarul Dan Petrescu, după doar 3 minute de zbor, lângă Aeroportul Linate din Milano, este cu atât mai mare cu cât a murit și un copil de doar un an și opt luni.

Este vorba despre copilul uneia dintre fiicele celebrului jurnalist al lumii sportive, Miki Alexandrescu.

Una dintre fiicele acestuia, Claire Stephanie Caroline Alexandrescou, 33 de ani, se afla în avion, fiind bună prietenă cu Dan Petrescu Jr. Acesta din urmă a fost chiar nașul bebelușului. Fiica jurnalistului era căsătorită cu Filippo Nascimbene, născut în 1988, aflat și el la bordul aeronavei prăbușite, iar copilul lor, Raphael, născut la Milano, pe 16 ianuarie 2020, avea un an și opt luni.

Presa din Italia oferă o informație cutremurătoare, conform căreia micuțul fusese botezat chiar duminică, la Milano, înainte de tragedie. Se pare că, după botez, aceștia s-au urcat în avion pentru a pleca în Sardinia.

credit foto: Italy24 News

Cine a fost Miki Alexandrescu

Dan ”Miki” Alexandrescu, un cunoscut publicului din țară datorită de numeroaselor curse de Formula 1 comentate în ultimii ani, a încetat din viață la vârsta de 65 de ani, în 2020, în urma unui infarct, în timp ce juca tenis cu fiul său de doar 14 ani.

Întreaga sa activitate jurnalistică s-a legat de lumea sporturilor cu motor. Până să debuteze la pupitrul de comentator al televiziunilor din România, jurnalistul a colaborat cu importante publicații de peste hotare. În 1981, la vârsta de 30 de ani a părăsit țara, după ce i s-au confiscat casa și mașina. A ajuns în Franța, unde nu i-a fost deloc ușor și s-a reorientat fiind corespondent pe teme de automobilism pentru diverse ziare din Japonia, SUA, Canada, Taiwan, Italia si Anglia.

Doi ani mai târziu, a devenit singurul jurnalist român acreditat la Formula 1.

”Așa am ajuns să mă împrietenesc cu piloți celebri precum Ayrton Senna, Nelson Piquet, Niki Lauda sau Alain Prost”, mărturisea jurnalistul.

Mai târziu, s-a ocupat de managementul unor piloți de Formula 1. Cel mai cunoscut este Jean Alesi.

Filmul prăbușirii avionului privat la Milano

Se pare că avionul a întâmpinat probleme încă de la decloare, după doar 16 secunde. Aeronava, un Pilatus PC-12 înmatriculat în România, avea ca destinație Olbia. După decolare, au apărut probleme, iar monoplanul a pierdut altitudine. Cu 16 secunde înainte de impact, aeronava a început să piardă altitudine, scăzând cu 25 de metri pe secundă. În același timp, însă, pilotul pare să fi încercat cu orice preț să urce din nou, deoarece cu șapte secunde înainte de prăbușire aeronava a înregistrat cea mai mare viteză, de 198 de mile pe oră, puțin sub 319 kilometri pe oră.

Aeronava sosise la Milano din București, România, pe 30 septembrie. Acesta nu a cerut niciun fel de realimentare, au declarat surse italiene pentru Corriere. Pe 3 octombrie, la ora 12:52 (ora Italiei), a părăsit parcarea Sea Prime, terminalul Linate pentru zboruri private, pentru a se îndrepta spre pista 36. La ora 13:04:08 (ora Italiei), avionul a decolat în direcția nord, trecând peste Idroscalo din Milano, înainte de a vira mai la sud de aeroport.

În acel moment, ploua, vânt ușor, dar nu era îngrijorător. Odată ajuns deasupra caselor din Metanopoli, un cătun din San Donato Milanese cu zeci de clădiri locuite, Pilatus Pc-12 prezintă câteva probleme care mai târziu îi vor fi fatale, detaliază știridiaspora.ro.

Citește și: Detalii despre tragedia aviatică de la Milano! Familia lui Dan Petrescu a plecat spre Sardinia la insistențele fiului, Dănuț Petrescu Jr.

La ora 13:07:40, acesta se deplasa cu 293 de kilometri pe oră și o altitudine de 1.631 de metri, două secunde mai târziu altitudinea a scăzut la 1.615 și viteza a sărit la aproape 303. Încă două secunde mai târziu și altitudinea a scăzut cu încă 52 de metri. Așa a fost până la ora 13:07:56, când a fost înregistrat ultimul semnal de la monoplan. Accidentul și fumul au determinat ENAV, compania care gestionează traficul aerian în Italia, să suspende decolările și aterizările la Linate timp de aproximativ zece minute. Traficul a fost apoi redeschis.