Lovitură năprasnică dată industriei mașinilor electrice. Liderul de la Casa Albă, Donald Trump, și-a exprimat în mai mult rânduri nemulțumirea față de prețul autoturismelor electrice cât și de performanțe. Oricum, cererea pentru automobilele „verzi” a scăzut în Statele Unite.
Anul trecut, BMW a emis un avertisment privind profitul, fiind afectată de scăderea vânzărilor în China și de rechemarea în service a 1,5 milioane de vehicule din cauza unor defecte ale sistemelor de frânare furnizate de Continental. În ciuda acestui recul, vânzările de mașini complet electrice ale grupului au crescut cu 13,5%, ajungând la 426.594 de unități, ceea ce reprezintă 17% din totalul vânzărilor. Totuși, luând în calcul și modelele hibride, doar 24% dintre automobilele BMW sunt electrice.
”Am anticipat că oamenii nu vor dori să fie priviţi cu ură din cauza combustibilului pe care îl folosesc şi am mers pe calea pe care toţi o urmează acum”, amai spus Goller.
În acest an, BMW va lansa linia de automobile Neue Klasse, destinată să fie fundamentul noii generații de vehicule electrice. Acestea vor beneficia de autonomie sporită, încărcare rapidă și software îmbunătățit, iar analiștii estimează că acest proiect va întări poziția grupului ca lider pe piața mașinilor electrice.
Cu toate acestea, provocările din China continuă să fie o problemă majoră pentru producătorul german. Vânzările BMW și Mini (marca deținută de BMW) pe cea mai mare piață auto din lume au scăzut cu mai mult de 13% anul trecut, ajungând la 714.530 de unități, înregistrând o scădere mai accentuată decât cea a rivalilor Mercedes-Benz și Audi.
Analiștii Citigroup avertizează că BMW rămâne vulnerabil în China, unde presiunile asupra prețurilor au forțat producătorii să reducă costurile.