Primarul Bucureștiului, Nicușor Dan, a vorbit recent despre trenul metropolitan și spune că într-un an bucureștenii vor circula pe cele trei linii. Mai mult, preţul pentru un bilet va fi acelaşi din prezent, 3 lei pe o călătorie.
Nicușor Dan a vorbit despre mult așteptatul tren metropolitan din București.
„Avem o centură CFR în jurul Bucureştiului. Avem linia de Constanţa care trece prin Pipera şi avem o linie care vine până la AFI Cotroceni. În linii mari, ideea e de a folosi această reţea pentru a avea un transport în interior şi un transport pentru localităţile din jur. Există o asociere cu jud. Ilfov şi min. Transporturilor. Există o instituţie ADIPBI. Această asociaţie a făcut studiul de prefezabilitate. S-a evaluat starea liniilor, necesarul de călători şi s-a făcut un plan de investiţii.
Conform legii, nu poţi să treci la faza de studiu de fezabilitate fără acest studiu. Prima fază a fost să iniţiem trei linii, Gara de Nord-Gara Obor cu trecere prin Pipera, Gara de Vest-Gara Obor, cu trecere de asemenea prin Pipera şi Gara de Vest-Gara de Nord. Aici suntem în situaţia fericită în care infrastructura CFR este modernizată. Tot ce trebuie să facem este un studiu de fezabilitate pentru amplasarea peroanelor. Vom ieşi în achiziţie publică şi mai trebuie să facem un protocol cu ministerul Transporturilor să putem circula”, a afirmat Nicuşor Dan, joi la Interviurile Digi 24.
Edilul general a precizat că estimează că într-un an se va circula pe aceste trei linii.
„Preţul pentru un bilet va fi acelaşi pe care îl plătim acum, trei lei pe o călătorie. Sau abonament”, a mai spus Dan.
Primarul general al Capitalei Nicuşor Dan a declarat referitor la semaforizarea inteligentă din Bucureşti că a fost foarte bună atunci când a fost implementată, însă nu s-a urmărit şi mentenanţa ei.
„Când s-a implementat (semaforizarea independentă – n.r.) a fost bună pentru vremea ei. Din păcate nu s-a urmărit mentenanţa ei. A avut şi tehnologia sensibilă, în sensul că erau nişte benzi în asfalt sensibile la diferenţe mari de temperatură. Soluţia e să schimbăm cu tehnologia actuală care foloseşte camere. Aici am făcut un studiu de prefezabilitate. Dacă noi am fi un privat şi nu o autoritate publică am da nişte telefoane, am înţelege cine sunt cei mai buni oameni de pe piaţă şi într-o lună ar fi gata.
Din păcate suntem autoritate publică şi legea spune că trebuie să urmăm toţi aceşti paşi. Am semnat că nişte oameni, într-o echipă au analizat intersecţie cu intersecţie tot ce se întâmplă în Bucureşti. În baza acestui studiu o să lucrăm în patru etape. Există o parte de studiu care o să meargă în paralel cu execuţia”, a explicat Nicuşor Dan, joi la Interviurile Digi 24.
Acesta a adăugat că a fost aleasă pentru fiecare sector câte o ieşire principală, „astfel încât să ne asigurăm că intersecţiile sunt conectate cu sistemul central”.