LIFESTYLE

Posesorii de mașini electrice renunță la ele în masă. 42% dintre ei nu mai vor să audă de automobilul pe baterii

Posesorii de mașini electrice renunță la ele în masă. 42 dintre ei nu mai vor să audă de automobilul pe baterii

Posesorii de mașini electrice renunță la ele în masă. Unul dintre cele mai importante studii realizate pe plan mondial arată de fapt că electrificarea este un trend eșuat pentru că foarte mulți dintre clienții de mașini electrice renunță la ele.

Posesorii de mașini electrice renunță la ele în masă

Aceștia au fost șoferi de mașini termice cu vise verzi și au trecut la modelele electrice, însă acum după câțiva ani de utilizare mulți dintre ei trec din nou la modelele termice care nu au probleme cu alimentarea.

O astfel de tranziție nu este unică, dar mai presus de toate, este adevărat că și mașinile electrice pierd teren în această privință. Este din ce în ce mai dificil să le vinzi clienților a două oară, după cum reiese dintr-un studiu amplu realizat de S&P Global.

Sondajul s-a concentrat în primul rând pe loialitatea clienților Tesla, odată un avantaj excepțional al mărcii, care a scăzut treptat la o medie mai bună. Vom menționa și acest lucru, dar am fost cel mai interesați de datele ceva mai globale. Procentul proprietarilor de mașini electrice care vor rămâne loiali mașinilor cu baterii atunci când vor cumpăra o mașină nouă, indiferent de marcă sau tip, a scăzut la 58,7 % în 2025.

41,3 la sută dintre persoanele care dețin o mașină electrică se întorc la o formă de combustie internă

Cu alte cuvinte, 41,3 la sută dintre persoanele care dețin o mașină electrică se întorc la o formă de combustie internă după o experiență pe termen lung. Acest lucru este departe de un scenariu „încercați o dată și nu mergeți niciodată înapoi”; dimpotrivă, arată cât de neconvingătoare sunt mașinile electrice de produs și cât de puțini și mai puțini clienți sunt capabili să-și păstreze.

Acum doi ani, această cifră era de 68 %. O astfel de tranziție nu este unică, dar mai presus de toate, este adevărat că și mașinile electrice pierd teren în această privință. Este din ce în ce mai dificil să le vinzi clienților a două oară, după cum reiese dintr-un studiu amplu realizat de S&P Global.

Sondajul s-a concentrat în primul rând pe loialitatea clienților Tesla, odată un avantaj excepțional al mărcii, care a scăzut treptat la o medie mai bună. Vom menționa și acest lucru, dar am fost cel mai interesați de datele ceva mai globale.

Procentul proprietarilor de mașini electrice care vor rămâne loiali mașinilor cu baterii atunci când vor cumpăra o mașină nouă, indiferent de marcă sau tip, a scăzut la 58,7 % în 2025. Cu alte cuvinte, 41,3% dintre persoanele care dețin o mașină electrică se întorc la o formă de combustie internă după o experiență pe termen lung.

Și acest studiu se referă la proprietarii de mașini electrice cu 2-3 ani vechime, adică acele mașini care încă nu au probleme cu acumulatorii sau motoarele, sisteme care au costuri de înlocuire de zeci de mii de euro.

Mihnea Tălău. Redactor la MediaFlux. Dedicat presei încă din 1998. Am o diplomă în Drept, un „mic” masterat și o scoală de jurnalism. Am avut norocul și onoarea de a face parte, în decursul ... vezi toate articolele