Mașinile electrice chinezești au început să explodeze. Potrivit unor ziare locale chineze, parcările subterane din unele locații au interzis intrarea vehiculelor electrice.
Interdicția nu ar afecta doar mașinile pe patru roți alimentate cu baterii, ci toate vehiculele alimentate cu baterii, cum ar fi bicicletele electrice, mopedele și furgonetele.
Incendiile cauzate de vehiculele electrice, cum ar fi bicicletele și mașinile, sunt tot mai dese în China. O situație care a determinat unele parcări subterane, din hoteluri sau clădiri private, să interzică intrarea mașinilor electrice.
Nu este o măsură luată de stat. Primele fotografii cu panouri publicitare care indică interdicția de intrare a vehiculelor electrice au apărut pe platforma X. Proprietarii acestor vehicule sunt rugați să-și parcheze mașinile în parcări exterioare.
Datele sunt îngrijorătoare. Conform Qianjiang Evening News (știrea a fost preluată de ziarul RFA), au fost 11 cazuri de ardere spontană doar între 30 aprilie și 11 mai 2024.
RFA a preluat și mărturiile mai multor martori ale acestor incendii provocate de vehiculele electrice. Există, de asemenea, pe internet există videoclipuri cu astfel de evenimente.
Beijingul investește masiv în modele alimentate cu baterii, ceea ce pune presiune pe mulți producători europeni, mai ales că prețurile de vânzare sunt excelente.
Standardele de siguranță ale acestor produse sunt ridicate, însă doar pe hârtie, astfel că lipsa informațiilor oficiale și știrile referitoare la diferitele incendii ridică numeroase îndoieli.
Producătorii auto din China „atacă” România. Trei mărci de mașini electrice, Leapmotor, parte a grupului Stellantis, Geely și Lynk & Co (brandul premium al Geely) au fost lansate oficial pe piața autohtonă în doar câteva zile, în această vară.