Constructuroul auto Volkswagen a anunțat luni, 2 septembrie, că pe fondul cheltuielilor mult prea mari grupul are în vedere închiderea uzinelor din Germania.
Reprezentanții grupului Volkswagen au mai precizat că în Germania sunt cel puțin două fabrici învechite și consumatoare de fonduri.
Totodată, concernul auto este obligat să sisteze programul de securitate a locurilor de muncă, un program care funcționează încă din 1994 și care previne tăierea locurilor de muncă până în 2029. „Situația este extrem de tensionată și nu poate fi depășită prin simple măsuri de reducere a costurilor”, a declarat Thomas Schaefer, director mărcii Volkswagen.
Grupul Volkswagen este primul dintre toate mărcile companiei care a fost vizat de reducerea costurilor de operaționalizare. Concernul speră să reducă costurile cu 10 miliarde de euro până în 2026. Astfel, constructorul auto speră să reziste tranziției către mașinile electrice.
Oliver Blume, directorul executiv al grupului, a precizat că actualul context economic este unul dificil, iar piața auto europeană este într-o continuă schimbare. Toți acești factori coroborați cu scăderea competitivității economiei germane pun o presiune suplimentară pe constructorul auto.
Acțiunile Volkswagen au crescut cu 2,57% după anunțul de luni al directorului executiv. Pe de altă parte, sindicatul Metall a calificat decizia producătorului auto drept iresponsabilă care clatină fundația celui mai mare angajator industrial din Germania.
Președintele consiliului care reprezintă angajații Volkswagen, Daniela Cavallo, a menționat într-o notă transmisă angajaților că directorul executiv a recunoscut într-un final că economiile planificate nu au avut randamentul scontat.
„Ca urmare, consiliul executiv pune în discuție acum fabricile germane, contractele colective de salarizare interne și programul de securitate a locului de muncă care se desfășoară până la sfârșitul anului 2029”, a spus Cavallo.
Potrivit legislației nemțești, consiliile de întreprindere sunt desemnate să reprezinte interesele muncitorilor și pentru a face parte din consiliile de supraveghere ale companiilor mai mari, cum ar fi Volkswagen, potrivit ziare.com.