Regizorul Tudor Giurgiu a avut prima ieșire publică pe marginea mult discutatului „Teambuilding”, producția românească a cărui succes a împărțit România în două în aceste zile ale începutului de an. Giurgiu, prin intermediul contului său de Instagram, a încercat să explice care sunt premisele de la care este recomandat să pleci atunci când te implici într-o discuție în care „Teambuilding” este subiect.
Pe de altă parte, binecunoscutul regizor a reamintit faptul că producția a fost realizată cu investiție privată, încă un motiv în plus care ar trebui să elimine orice controversă: îți place, privești, nu, schimbi și cam atât.
„Un prieten mă somează amical să-mi clarific poziția: pro sau contra Teambuilding. Pare o situație fără ieșire, efectiv nu am de ales. Io cred că e de bine. E moment istoric – după aproape 30 de ani, un film românesc face 1 milion de spectatori plătitori la cinema. Aici ar trebui să se termine orice discuție.
Matei Dima, Cosmin Nedelcu, Alex Coteț și toți cei din echipa lor și-au propus să facă un film de public, să dea o lovitură de box-office, apelând la tot arsenalul de rigoare al genului. Cine minimizează sau ia în bășcălie efortul de a pune cap la cap un astfel de proiect (nu mai zic de riscurile financiare, banii fiind privați) se descalifică din start. Sunt ani de zile de lucru, de căutat formule, de încercat marea cu sarea. Boom-ul ăsta nu a apărut de nicăieri.E f. bine că avem și filme comerciale de succes, după cum e de apreciat că filmele românești de autor continuă să fie căutate și vândute pe plan internațional.
România era cam singura țară din regiune unde filmele autohtone se regăseau rar în clasamentele de final de an și diversitatea de genuri sau de conținut era non-existentă. Altfel, gusturile nu se discută, există telecomandă dacă vreți să schimbați canalul (sau filmul). Platformele de streaming, de la cele mari până la boutique-ul nostru de la TIFF Unlimited, au o ofertă generoasă pentru toate gusturile. Zău că nu văd unde e problema…“, a scris Tudor Giurgiu pe Facebook.
Emil (Matei Dima) lucrează prea mult. Asta îi reproșează superiorii săi din corporația PLM Global. Astfel, pentru a-i mai tempera energia, domnul Oprea (Șerban Pavlu) îl promovează “pe orizontală” și îl face team-leader în departamentul de call center – ingrații corporației, unde liderul neoficial este morocănosul Horia (Micutzu). Emil nici nu apucă bine să se integreze, că domnul Oprea vine cu o nouă propunere: să restructureze tot departamentul de call center și să-i înlocuiască cu inteligență artificială. Emil îi propune un pariu: dacă îi aduce Cupa Veseliei, cupa din teambuildingul anual care nu a fost niciodată câștigată de bucureșteni, veșnic victorioși fiind ardelenii, Oprea va păstra departamentul. Dacă nu, îi dă afară pe toți. Astfel, Emil, împreună cu colegii săi, Lorena (Anca Dinicu), Horia (Micutzu), Onel (Nicu Banea), Dorina (Anca Munteanu) și Șerbănel (Vlad Ianuș), pleacă la munte în primul lor teambuilding unde se vor bate pentru Cupa Veseliei cu echipele PLM Global din Ardeal, Moldova și Oltenia. Dacă la birou se comportau decent, în teambuilding este dezlănțuire maximă, iar Emil nu reușește să-i țină în frâu pe colegii săi “scăpați de acasă”. Oare cine va lua cupa anul acesta?