BUSINESS

Retrage un cunoscut retailer, de pe rafturi, produsele Pepsi și în România? Discuțiile sunt în toi

Retrage un cunoscut retailer de pe rafturi produsele Pepsi și în România Discuțiile sunt în toi
sursa foto: PepsiCo

După ce a retras produsele Pepsi de pe rafturile din mai multe țări europene, retailerul francez Carrefour dorește să ia aceeași măsură și în țara noastră. Au început negocieri cu reprezentanții gigantului american în România. Carrefour a luat această măsură din cauza „creşterilor inacceptabile de preţ”.

Nemulțumiri privind „creşterile inacceptabile de preţ”

„În cadrul Grupului Carrefour, angajamentul nostru este de a prioritiza nevoile clienților noștri și de a le oferi o gamă puternică de produse în ceea ce privește calitatea, prețul și proveniența. În prezent, ne aflăm în discuții cu reprezentanții PepsiCO pentru a identifica soluții optime adaptate pieței locale și clienților noștri”, a transmis Carrefour România pentru profit.ro.

Francezii sunt nemulțumiți de „creşterile inacceptabile de preţ” practicate de gigantul producător de răcoritoare.

„Suntem în discuţii cu Carrefour şi vom continua să facem acest lucru cu bună-credinţă pentru a ne asigura că produsele noastre sunt disponibile”, a transmis gigantul american PepsiCO într-o reacţie pentru Observator.

La începutul anului, Carrefour a anunţat că nu va mai vinde în Franţa produsele companiei PepsiCo, cum ar fi sucurile Pepsi, 7Up sau chipsurile Lay’s, argumentând că prețurile acestora au crescut inacceptabil de mult.

Retrage un cunoscut retailer, de pe rafturi, produsele Pepsi și în România

Compania americană anunţase, în octombrie 2023, că intenţionează o majorare modestă a preţurilor în acest an, cererea fiind solidă, în pofida preţurilor ridicate, astfel încât a revizuit în creştere, de trei ori, estimările privind profitul din 2023.

Conducerea Carrefour a declarat că nici magazinele sale din Belgia, Italia, Spania şi Polonia nu vor mai stoca produse precum Pepsi, Lay’s Crisps, Cheetos şi 7up, din cauza „creşterilor inacceptabile de preţ”.  Conform raportului său anual 2022, Carrefour are peste 10.000 de magazine în cele cinci ţări, reprezentând mai mult de două treimi din amprenta sa globală.

„Am discutat cu Carrefour de multe luni şi vom continua să ne angajăm cu bună-credinţă pentru a încerca să ne asigurăm că produsele noastre sunt disponibile”, se precizează într-un comunicat PepsiCo.

Carrefour a fost unul dintre cei mai activi retaileri care au provocat marile companii de produse de consum și alimentare în privința prețurilor.

Piaţa franceză în ansamblu a reprezentat doar 1% din veniturile PepsiCo în 2022, conform cifrelor Nielsen analizate de Barclays.

Mihnea Tălău. Redactor la MediaFlux. Dedicat presei încă din 1998. Am o diplomă în Drept, un „mic” masterat și o scoală de jurnalism. Am avut norocul și onoarea de a face parte, în decursul ... vezi toate articolele