Sezonul grătarelor a debutat în forță odată cu venirea verii. Cifrele arată că 50% dintre români consumă zilnic carne, iar cererea pentru sosuri de specialitate a crescut cu 30% în ultimii 4 ani.
Lunile de primăvară și vară sunt asociate, în general, nu doar cu vacanța ci și cu relaxarea alături de prieteni, la grătar. Carnea este unul dintre alimentele care își fac loc ușor în meniu, iar potrivit unui studiu realizat de iSense Solutions la începutul anului, 96% dintre români consumă cel puțin o dată pe săptămână carne de pui, în timp ce 12% declară un consum zilnic.
89% includ carnea de porc cel puțin o dată în meniul săptămânal, în timp ce peștele este consumat cel puțin o dată pe săptămână de 67% din respondenți.
Anul acesta producătorii de carne estimau un consum de aproximativ 1.200 – 1.500 de tone de preparate pentru grătar, la debutul sezonului, cu ocazia mini-vacanței de 1 mai.
Alături de carne, sosurile sunt aproape nelipsite din coșurile de cumpărături. În ultimii patru ani, se observă o creștere cu 30% a pieței sosurilor de specialitate, conform cifrelor producătorului Unilever.
Sosurile sunt disponibile pe rafturile magazinelor într-o multitudine de rețete. Alegerea sosului potrivit pentru felul de mâncare pe care ni-l dorim se bazează, în primul rând, pe preferințele fiecărui consumator în parte. Iar gusturile variate ale acestora i-au determinat pe producători să devină tot mai creativi în alcătuirea rețetelor, tocmai pentru a acoperi o gamă largă de cerințe și a-și găsi mai ușor locul pe mesele românilor.
De la sosurile de maioneză, până la variantele de ketchup dulce sau picant, de exemplu, portofoliul Hellmann’s include numeroase sortimente care pot fi asociate oricând atât cu preparate din carne, cât și cu legume sau brânzeturi.
Cele mai populare produse sunt cele de burger. Pe lângă acestea, se mai cumpără sosuri Hellmann’s cu usturoi și sosuri picante.
Și maionezele se regăsesc la raft în multiple sortimente: original – cu gust bogat și excepțional de cremos, disponibilă și în format squeeze; light – cu un conținut redus de grăsimi (25%); sos de maioneză vegan – cu 72% ulei de rapiță din surse sustenabile, fără ou. Acesta din urmă este un produs potrivit atât pentru consumatorii care urmează diete vegane, cât și în perioadele de post.
Din datele Unilever, reiese că sosul de maioneză se află în fruntea listei de cumpărături pentru perioadele de sărbători.