Se fac testele de rezistență la podul suspendat de la Brăila, supranumit și Golden Gate-ul României”. Testele statice și dinamice vor dura câteva zile, iar deschiderea circulației pe pod și pe primii kilometri de drum va avea loc în jurul datei de 27 iunie.
”Testările reprezintă una dintre etapele importante înaintea deschiderii Podului de la Brăila, al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa”, a transmis luni directorul Companiei de Drumuri, Cristian Pistol.
Pentru Podul de la Brăila s-au folosit aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, iar fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și susține tablierul metalic cu ajutorul tiranților.
Greutatea totală a celor două cabluri principale are 6.700 tone, iar tablierului metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, fiecare având o greutate medie de 250 de tone.
Testele de încercare a suprastructurii podului reprezintă o metodă de verificare practică, în care se urmărește determinarea comportamentului real al structurii prin încercare”, detaliază secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu care spune că încercarea pasajului se desfășoară în două etape.
Această etapă este monitorizată prin 2 sisteme: unul de topografie, format din 4 echipe cu 4 stații GPS de înaltă precizie și un sistem de 50 senzori de monitorizare instalați pe pod, care vor rămâne permanent”.
Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri. Comparativ, celebrul pod Golden Gate din San Francisco are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri.
„La momentul finalizării va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii”, notează Compania de Drumuri.