NEWS

Se fac testele de rezistență la podul suspendat de la Brăila, „Golden Gate-ul României”. Cum se desfășoară acestea

Se fac testele de rezistență la podul suspendat de la Brăila Golden Gate-ul României. Cum se desfășoară acestea

Se fac testele de rezistență la podul suspendat de la Brăila, supranumit și Golden Gate-ul României”. Testele statice și dinamice vor dura câteva zile, iar deschiderea circulației pe pod și pe primii kilometri de drum va avea loc în jurul datei de 27 iunie.

”Testările reprezintă una dintre etapele importante înaintea deschiderii Podului de la Brăila, al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa”, a transmis luni directorul Companiei de Drumuri, Cristian Pistol.

Cum se desfășoară testele de rezistență la podul suspendat de la Brăila

Pentru Podul de la Brăila s-au folosit aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, iar fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și susține tablierul metalic cu ajutorul tiranților.

Greutatea totală a celor două cabluri principale are 6.700 tone, iar tablierului metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, fiecare având o greutate medie de 250 de tone.

Testele de încercare a suprastructurii podului reprezintă o metodă de verificare practică, în care se urmărește determinarea comportamentului real al structurii prin încercare”, detaliază secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu care spune că încercarea pasajului se desfășoară în două etape.

  • Încărcarea statică – „Se realizează în decursul a 3 zile, începând de astăzi, prin intermediul unui convoi de 60 vehicule de mare tonaj, a câte 40 tone fiecare. Poziționarea camioanelor s-a făcut la 32 metri distanță între ele, amplasate pe toată lungimea podului pe calea nord, întrucât se realizează concomitent și proba de torsiune. În următoarele 2 zile, se vor realiza alte 5 încercări statice cu câte 19 camioane încărcate cu 40 tone fiecare”.

Această etapă este monitorizată prin 2 sisteme: unul de topografie, format din 4 echipe cu 4 stații GPS de înaltă precizie și un sistem de 50 senzori de monitorizare instalați pe pod, care vor rămâne permanent”.

  • Încărcarea dinamică – „Care se va realiza joi, prin intermediul a 2 camioane pe pod, care vor rula cu o viteză constantă de maximum 80 km/h, trecând peste obstacole preamplasate”.

Podul de la Brăila – „Golden Gate-ul” de peste Dunăre

Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri. Comparativ, celebrul pod Golden Gate din San Francisco are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri.

„La momentul finalizării va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii”, notează Compania de Drumuri.

Cele două turnuri ale Podului ating o înălțime de 192 metri și sunt practic cele mai înalte construcții din România (dincolo de coșuri de fum sau antene).

 

[email protected] Absolventă de Drept, dar atrasă iremediabil de jurnalism. Un drum lung, greu, dar întotdeauna frumos, fie că a fost vorba de jurnalism ... vezi toate articolele