Formula de calcul pentru polițele RCA ar putea suferi modificări în perioada următoare. KPMG, firma angajată de ASF să redacteze noua formula de calcul pentru asigurările auto obligatorii, va aplica mai multe schimbări, până la nivelul la care asigurările vor reflecta realitatea din piață, potrivit surselor Economica.
Modificările operate de KPMG, la cererea ASF, ar putea avea impact pe termen lung, în condițiile în care plafonul pentru prețurile maximale va expira în acest an. Viitorul sistem de stabilire a prețurilor nu va mai putea fi contestat nici măcar de Comisia Europeană.
Pentru început, prețul de referință pentru turismele înmatriculate în regiunea București-Ilfov, ceea ce reprezintă aproximativ 20% din totalul parcului auto din România, se vor constitui într-o categorie aparte. Astfel, șoferii din Ilfov, respectiv București vor avea un tarif de referință ceva mai mare aplicat pe frecvența și valoarea daunelor specifice pentru zona respectivă, de altfel cele mai mari din țară.
Raportat la nivelul european, în București sunt raportate 11 accindente la 100 de polițe RCA, în timp ce în Paris, media este de doar trei accidente la 100 de polițe. În privința costurilor daunelor, în Capitală și în celelalte orașe mari, aceste sunt mai mari față de zonele rurale și orașele mici. Este cunoscut faptul că asigurătorii practică deja un preț mai mare pentru șoferii din București.
Viitoarele modificări aduse polițelor RCA ar urma să reglementeze piața asigurărilor auto, astfel încât prețurile să nu explodeze după expirarea plafonării asigurărilor auto. Măsura plafonării ar urma să expire în luna iunie a acestui an, însă sunt indicii că guvernul va prelungi plafonul cel puțin până la finalul anului.
Legislația în vigoare în prevede că raportul privind tarifele de referință RCA trebuie realizat bi-anual. Se preconizează că KPMG ar urma să facă public datele raprotului la finalul lunii iulie, prin urmare nu este exclus ca noul tarif de referință să fie gata cel mai târziu la începutul anului viitor, potrivit Economica.
Separat de tarifele speciale pentru șoferii bucureșteni, este posibil ca în stabilirea prețului pentru polițele RCA să fie exclusă cilindreea motorului. Adică se va lua în calcul puterea propulsorului. O măsură ca ar afecta șoferii care au mașini cu motoare mici, dar cu mulți cai putere.
O altă măsură constă în introducerea unui nou segment, și anume a camioanelor peste 18 tone, care în prezent sunt incluse în categoria camioanelor de 16 tone. Daunalitatea în cazul celor dintâi este extrem de ridicată și afectează prețul de referință pentru polițele RCA.