Auzim deseori că există o serie de zone ceva mai predispuse la accidente de circulație. Care sunt străzile din București unde au loc cele mai multe incidente în trafic, a explicat Claudiu Costea de la Brigada Rutieră.
România ocupă primul loc din punct de vedere al mortalităţii din cauza accidentelor rutiere, la nivelul ţărilor membre UE. Tradus în cifre, 86 de persoane decedate la 1 milion de locuitori, faţă de media din UE care este de 46 de persoane decedate la milionul de locuitori. Dacă ne uităm mai în spate, la nivelul anului 2016, 2017, chiar 2018, putem spune că siguranţa rutieră în România a crescut, pentru că în acea perioadă înregistram chiar şi 98 de persoane decedate la milionul de locuitori.
CITEȘTE MAI MULTE DESPRE: EXCLUSIV | Mărturiile cutremurătoare ale unei supraviețuitoare din Colectiv, la 8 ani de la tragedie. ”Am plecat trei, m-am întors eu…singură” FOTO&VIDEO
Astfel, pentru a menţine acest trend, România şi-a asumat ca la sfârşitul decadei 2021-2030 să reducă mortalitatea din accidente rutiere şi vătămările corporale grave cu 50%. Revenind la 2023, la primele 9 luni, există o scădere cu 4% a numărului accidente grave, o scădere cu 8% a numărului persoanelor decedate şi cu 3% a numărului persoanelor rănite grav.
Claudiu Costea, comisar de poliție din cadrul Brigăzii Rutiere a Poliţiei Capitalei, spune că cele mai periculoase 3 artere din Capitală sunt Șoseaua Olteniței, Splaiul Unirii și Mihai Bravu.
„Sunt artere cu risc rutier ridicat. Avem aici şoseaua Olteniţei, cu 10 accidente în 2023, Splaiul Unirii cu 9 accidente, Mihai Bravu cu 5 accidente, Nicolae Grigorescu cu 6, I.C. Brătianu cu 7. Vorbim de accidente rutiere grave. În 2022, am avut 9 accidente pe Şoseaua Pantelimon, Mihai Bravu 10, Bulevardul Ghencea 8 accidente, Theodor Pallady 7 accidente. Sunt accidente care s-au înregistrat din cauza nerespectării anumitor reguli de circulaţie.
Sunt şosele cu 2 benzi, trei benzi, unde tentaţia e un pic mai mare de a călca pedala de acceleraţie. De multe ori, chiar dacă a fost vorba de traversare neregulamentară, de neacordarea de prioritate, viteza a fost şi ea concurentă.
E vorba de conştientizare, trebuie să ne dăm seama de pericolele existente atunci când circulăm cu viteză”, a declarat Claudiu Costea, citat de dcnews.ro.