Compania chineză BYD a vândut mai multe vehicule electrice decât compania Tesla, deținută de Elon Musk. În ultimele trei luni ale anului 2023, cele două companii sau luptat pentru primul loc în acest sector.
BYD a declarat recent că a vândut un număr record de 526.000 de vehicule electrice în ultimul trimestru din 2023.
Acesta a marcat primul trimestru în care vânzările sale de vehicule numai cu baterii le-au depășit pe cele ale Tesla.
Cu toate acestea, pentru întregul an 2023, Tesla lui Musk a vândut totuși mai mult. Marți, Tesla a declarat că a livrat un număr record de 484.500 de vehicule electrice în ultimele trei luni din 2023 și 1,8 milioane pentru întregul an.
Performanța de la sfârșitul anului a fost mai bună decât se așteptau analiștii, întrucât vânzările au crescut cu 20% față de aceeași perioadă din 2022 și au accelerat ritmul față de începutul anului 2023. Analistul Dan Ives de la Wedbush Securities a descris trimestrul ca fiind o „victorie clară” pentru Tesla.
Dar nu a fost la înălțimea speranțelor anterioare. În ianuarie anul trecut, Musk a declarat că Tesla are potențialul de a atinge două milioane de livrări în 2023. Firma a redus prețurile în mod repetat pentru a încerca să atragă cumpărătorii.
Reperul atins de BYD amintește de provocările cu care se confruntă firma, care a contribuit la lansarea industriei vehiculelor electrice. Marți, Tesla a declarat că a livrat un număr record de 484.500 de vehicule electrice în ultimele trei luni din 2023 și 1,8 milioane pentru întregul an.
Performanța de la sfârșitul anului a fost mai bună decât se așteptau analiștii, întrucât vânzările au crescut cu 20% față de aceeași perioadă din 2022 și au accelerat ritmul față de cele anterioare din 2023. Analistul Dan Ives de la Wedbush Securities a descris trimestrul ca fiind o „victorie clară” pentru Tesla.
„Pe măsură ce BYD a accelerat pe banda rapidă, este o nouă dovadă a cât de competitivă a devenit piața vehiculelor electrice și cât de greu îi va fi lui Tesla să se întoarcă în fruntea plutonului”, a declarat Susannah Streeter, șefa departamentului piețe de la Hargreaves Lansdown.
Pentru întregul an, BYD, cu sediul în Shenzen, a vândut peste 3 milioane de așa-numite vehicule cu energie nouă (NEV), care includ vehicule cu baterii și hibride. Aproape 1,6 milioane din totalul vânzărilor sale au fost vehicule cu baterii, a precizat firma.
Directorul executiv, Wang Chuanfu, a cofondat BYD împreună cu vărul său în Shenzhen în 1995. Compania și-a făcut un nume ca producător de baterii reîncărcabile – utilizate în smartphone-uri, laptopuri și alte electronice – care a concurat cu importurile japoneze mai scumpe.
A început să își vândă acțiunile pe piața bursieră în 2002 și s-a diversificat prin achiziționarea unui producător auto de stat aflat în dificultate, Qinchuan Automobile Company. Din 2008, BYD are ca acționar compania Berkshire Hathaway a veteranului investitor american Warren Buffett.
Analiștii spun că BYD își datorează creșterea activității sale inițiale – bateriile. Acestea se numără printre cele mai scumpe părți ale unui vehicul electric, iar fabricarea lor în cadrul companiei permite BYD să economisească o mulțime de bani.
Mulți dintre concurenții BYD se bazează pe producători terți pentru baterii. Afacerea BYD cu baterii a contribuit la flexibilitatea de a reduce brusc prețurile la sfârșitul anului 2023, ridicând vânzările, care au crescut cu 70% numai în luna decembrie, potrivit BBC.