Tragedie pe calea ferată în România. Două trenuri marfare aparținând companiilor PIMK rail și Rail Cargo România s-au ciocnit violent pe ”secundara” 100 București – Craiova.
Prefectul judeţului Olt, Ştefan Nicolae, a declarat, miercuri, pentru News.ro, că acidentul feroviar produs în urmă cu câteva ore, între Mihăeşti şi Radomireşti, s-ar fi putut produce din cauza vitezei, „la o primă analiză”.
Potrivit prefectului, conductorul locomotivei unuia dintre trenurile de marfă implicate în accident a decedat, dar ajutorul acestuia, aflat în dreapta, nu a păţit nimic. Nicolae a mai spus că lucrările pentru refacerea liniei avariate sunt estimate să dureze cel puţin trei-patru zile.
„Acum am intrat în Slatina, vin de acolo. La o primă analiză – a fost acolo şi directorul de la Regionala Craiova a CFR Infrastructură şi era aşteptat şi un cenzor şef de la Bucureşti – ei spun că de vină ar fi viteza, că ar fi depăşit 60 km/h. Acum, eu nu ştiu ce să spun, nu sunt un mare specialist în căi ferate, dar nu mi se pare o viteză extraordinar de mare încât un vagon să deraieze, să sară de pe şine. În orice caz, acolo era linie dreaptă”, a declarat, miercuri, pentru News.ro prefectul judeţului Olt, Ştefan Nicolae.
Oficialul a precizat că, deocamdată, nu se poate spune dacă au existat probleme la linia ferată care să fi cauzat deraierea vagoanelor unuia din cele două trenuri private de marfă implicate în accidentul feroviar produs, miercuri, pe Magistrala 100, între staţiile CF Mihăeşti şi Radomireşti.
„E posibil orice, deocamdată nu ştim, în zona aia (n. red. – unde a avut loc accidentul) linia era ruptă, era făcută praf. E greu până nu se pronunţă nişte oameni de specialitate”, a precizat prefectul.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că circulaţia feroviară pe linia CF Mihăeşti – Radomireşti (dublă electrificată) este oprită temporar la această oră, din cauza deraierii a două vagoane din compunerea unui tren privat de marfă (Rail Cargo), în jurul orei 10:45, în Halta de Mişcare Mihăeşti (Cap Y). Trenul circula pe firul I, iar vagoanele deraiate au acroşat locomotiva trenului privat de marfă (PINK), care circula pe firul II.
Trenul privat de marfă (Rail Cargo), avea în compunere 19 vagoane (goale) şi circula pe distanţa Giurgiu Nord – Curtici, iar trenul privat de marfă (PINK) avea în compunere 19 vagoane (Transcontainer) şi circulă pe distanţa Curtici – Giurgiu Nord.
Din primele informaţii, seful trenului privat de marfă (Pink),a decedat.
La faţa locului s-au deplasat echipajele ISU, comisiile de cercetare ale CFR SA, AFER şi echipele de intervenţie din cadrul Regionalei CF Craiova. Personalul feroviar al SRCF Craiova va acorda sprijin tehnic operatorilor privaţi de marfă în procesul de repunere pe şină a vagoanelor/locomotivei deraiate. Pentru ridicarea vagoanelor/locomotivei deraiate şi repunerea pe şină este necesară intervenţia cu o macara de mare tonaj (250 tone), care a plecat de la Bucureşti spre locul deraierii.
Accidentul feroviar va fi investigat de către o comisie AGIFER.
Accidentul a fost provocat de deraierea vagoanelor unui tren privat de marfă, a transmis Sorin Grindeanu.
„În astfel de momente cumplite, transmit condoleanțe familiei șefului de tren care și-a pierdut viața în accidentul feroviar de astăzi.
Sunt, în permanență, informat de situația de la fața locului. În prezent, Planul Roșu este activat. Situația a fost provocată de deraierea vagoanelor unui tren privat de marfă.
Solicit AGIFER să stabilească rapid cauzele accidentului, astfel încât justiția să îi poată pedepsi pe cei vinovați de această tragedie”, a transmis ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Potrivit ultimelor informații, o persoană a decedat în tragicul accident feroviar.
Magistrala CF 100, între stațiile CF Mihăiești și Radomirești, județul Olt, un tren de marfă care circula pe relația Roșiori-Caracal a deraiat și a intrat în gabaritul celeilalte linii, acroșând un alt tren marfar, care se deplasa pe relația Giurgiu-Caracal.
Potrivit primelor informații, în urma accidentului, șeful unuia dintre trenuri a suferit leziuni grave. Traficul feroviar este oprit, fiind activat planul roșu de intervenție.