CNAIR va inaugura o parte din cei 16 kilometri aferenți ai lotului 2 din Autostrada Capitalei. Astfel, începând de mâine 30 decembrie, șoferii vor putea circula pe încă nouă kilometri între nodurile rutiere cuprinse între DN5, în dreptul localității 1 Decebrie și DN6 în dreptul localității Bragadiru.
Prin urmare, începând cu ora 12:00 CNAIR redă traficului rutier aproximativ nouă kilometri din A0 Sud între DN 5 și DN6. Segmentul de drum este construit de turcii de la Alsim Alarko.
„Mâine (sâmbătă, n.r.) la ora 12.00 se deschid circulației aproximativ 9 km din #A0 Sud, între #DN5 (#1Decembrie/#Jilava) și #DN6 (#Cornetu/#Bragadiru)! Lucrările pentru construcția lotului 1, în lungime de 16,9 km, au ajuns la un stadiu fizic de 81% iar cele de pe lotul 2 (16,3 km) au un stadiu fizic de 98%”, a scris, vineri, pe Facebook, Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Potrivit proiectului, constructorul turc Alasim Arko și-a luat anagajamentul ca în prima parte din 2024 să finalizeze și cele două loturi de 33,23 kilometri între localitățile Glina și Bragadiru.
În altă ordine de idei, au fost raportate probleme pe lotul 3, în dreptul sectorului de drum care asigură legătura între localitățile Bragadiru și Joița de pe A1. Este vorba de o porțiune de drum construit de aproximativ 18 kilometri construit de grecii de la Aktor.
„Pe lotul 3, lucrările au ajuns la un stadiu de doar 56%. Pentru a finaliza lucrările în vara anului viitor, constructorul grec trebuie să găsească resursele necesare și să se mobilizeze mult mai bine”, a completat directorul CNAIR, Cristian Pistol.
În vara anului viitor șoferii CNAIR ar trebui să dea circulației întregul semi-inel sudic al A0 în lungime totală de 51 de kilometri, în așa fel încât șoferii să poată circula pe drumul de mare viteză Pitești-Constanța.
Contractele pentru realizarea drumului A0 Sud sunt finanțate din Fondurile Europene nerambursabile (POIM/PT), cu o valoare estimată la 2,46 miliarde de lei fără TVA, potrivit publicației Gândul.