Gigantul auto german Volkswagen a transmis recent că necesarul de baterii este acoperit până în anul 2028 de către cele trei fabrici confirmate din Europa, uzina Salzgitter din Germania, uzina Northvolt din Suedia şi o fabrică planificată în Valencia, motiv pentru care compania nu se grăbește să caute noi locații și să facă investiții în acest sens. Anunțul a fost făcut luni de Thomas Schmall, membru al consiliului de administraţie al grupului.
Producătorul auto german urmăreşte să aibă o capacitate de producţie de celule de baterii de încă 240 de gigawaţi oră în Europa, dar ar putea face acest lucru cu mai puţine decât cele şase fabrici planificate iniţial, a spus Schmall.
„Rămânem la 240 de gigawaţi oră. Dacă avem nevoie de cinci sau şase fabrici, depinde de strategia de stimulare a ţărilor… acest lucru nu este încă decis”, a explicat oficialul, potrivit Reuters.
Directorul a spus că se aşteaptă la o cerere pentru o capacitate între 60 şi 100 de gigawaţi oră în America de Nord, dar nu a oferit detalii despre cât de mult din această capacitate va fi furnizată de fabricile deţinute de Volkswagen.
Acesta a mai explicat că a fost o neînţelegere privind anunţul de noi fabrici în America de Nord, explicând că acest lucru nu înseamnă că producătorul de maşini va face mai puţine baterii în Europa. Germanul a explicat că gigantul auto pur şi simplu vrea să vadă ce are UE de oferit ca răspuns la Legea de reducere a inflaţiei din SUA (IRA).
Fabrica din Valencia, confirmată anul trecut, urmează să înceapă producţia în 2026, astfel că Volkswagen nu trebuie să înceapă construcţia unei noi fabrici în Europa până în 2025. Directorul companiei a mai spus că o decizie cu privire la următoarea locaţie ar putea fi luată mai devreme, dacă va exista un stimulent similar cu IRA materializat în Europa.
Producătorul auto standardizează structura fabricilor şi bateriilor sale, dar chimia bateriei ar fi diferită pentru diferite modele, a spus Schmall: Bateriile pentru modelele entry-level vor folosi fosfat de fier, în timp ce modelele de nivel mediu vor avea conţinut ridicat de mangan şi top modelele au crescut conţinutul de siliciu.
Cu unitatea sa de baterii PowerCo, Volkswagen a dorit să devină un jucător important, dar nu singurul jucător în domeniul bateriilor, a adăugat Schmall, subliniind că 95% din piaţa bateriilor este dominată de jucători asiatici.
Între timp, Volkswagen a ales Canada pentru a construi prima sa fabrică de baterii în afara Europei, oferind maşinilor sale acces la subvenţii atât canadiene, cât şi americane, în timp ce lucrează pentru a stabili amplasarea lanţului său de producţie de vehicule electrice în regiune.
Volkswagen AG a confirmat în decembrie că este în căutarea unui loc pentru o fabrică canadiană, după ce a semnat un memorandum de înţelegere în această ţară cu şase luni înainte de a asigura accesul la materiile prime cheie pentru baterii.