Zi aniversară! Profit.ro împlinește astăzi 10 ani de la lansare. Oana Osman, redactorul sef al publicației, a transmis un mesaj la ceas de sărbătoare.
Fondatorul Profit.ro, Orlando Nicoară, a postat pe pagina sa de Facebook, mesajul pentru aceasta aniversare, scris de Oana Osman.
“Știam că va fi dificil. Nu doar pentru că aveam de depășit un lider al presei economice cu tradiție în piață, cu care competiția va fi strânsă în continuare, ci și pentru că ne-am spus de la început că noi nu vom merge niciodată pe scurtăturile facile ale câștigării de audiență. Că vom evita senzaționalul gratuit, speculațiile ieftine, cerșitul de clickuri ori abordările populiste și ne vom încăpățâna să mizăm pe rigoare și acuratețe. De fapt, înainte ca publicul să ne dăruiască locul 1 la audiență exact la aniversarea unui deceniu, acesta a fost cadoul pe care ni l-am făcut singuri în toți acești zece ani: șansa de a continua cea mai frumoasă profesie. Jurnalismul făcut cu onestitate, obiectivitate și respect pentru adevăr! Altfel, această meserie nu are niciun sens.”
Și cum o fotografie face cât 1000 de cuvinte, iată bilanțul Profit.ro, după 10 ani de muncă asiduă a întregului colectiv redacțional:
”De fapt, înainte ca publicul să ne dăruiască locul 1 la audiență exact la aniversarea unui deceniu, acesta a fost cadoul pe care ni l-am făcut singuri în toți acești zece ani: șansa de a continua cea mai frumoasă profesie. Jurnalismul făcut cu onestitate, obiectivitate și respect pentru adevăr! Altfel, această meserie nu are niciun sens.
Într-o perioadă extrem de dificilă pentru presă, în care au fost închise numeroase publicații cu tradiție peste tot în lume, informația riguroasă, relatările lipsite de patimă sau analizele serioase par să nu mai aibă căutare.
Mass-media este copleșită de circ, scandal și abordări care radicalizează și învrăjbesc. Într-o lume măcinată de conflicte și crize, presa adaugă adesea doar gaz pe focul tensiunilor existente, deși oamenii nu de un plus de patimă au nevoie, ci de informații care să-i ajute să se orienteze și să ia decizii bune pentru ei.
Alături de proiectul editorial al site-ului, am construit, printr-o serie de forumuri și conferințe, platforme de dezbatere pentru temele majore care preocupă societatea românească și influențează viața economică. Și pentru că publicul caută tot mai mult platforme multi-media pentru informare, am completat modelul de presă scrisă cu formate video, lansând emisiuni de business pentru televiziune, care au ajuns urmărite de un public important”, a mai consemnat Oana Osman.