LIFESTYLE

7 obiceiuri sănătoase pentru rutina de seară

7 obiceiuri sănătoase pentru rutina de seară

Trebuie să recunoaștem că de cele mai multe ori finalul zilei ne prinde secătuiți de energie, poate cu ceva probleme în plus de rezolvat pentru a doua zi și mai ales cu o sumedenie de gânduri care nu ne dau pace.

Pe de altă parte mai știm că somnul suficient este crucial pentru un stil de viață sănătos. Cu toate acestea, poate fi greu să dormi suficient. Fie că este vorba de anxietate, de o listă nesfârșită de sarcini sau chiar statul pe telefon te pot împiedica să fii bine odihnit. Cercetările au arătat că, atunci când hormonul nostru de stres, cortizolul, este crescut, acesta poate reduce calitatea somnului, problemă care se poate agrava în timp.

Dacă dimineața avem toți un ritual pentru a ne începe ziua cu dreptul, există posibilitatea de a-ți face acest lucru și seara, pentru a ne păstra sănătatea trupului, a minții și mai ales curățenia sufletului.

Hidratarea este importantă indiferent de oră

Există o serie de avantaje pentru sănătate atunci când discutăm despre hidratare: de la menținerea sănătății inimii la îmbunătățirea calității pielii. Deshidratarea ușoară te poate face să te simți obosit, să ai dureri de cap și să îți afecteze starea de spirit și concentrarea.

Trebuie să recunoști că atunci când ești stresat, nu dormi la fel de bine. În loc să consumi cofeină toată ziua concentrează-te asupra satisfacerii aportului de apă (băuturile cu cofeină sunt importante pentru aportul de apă, însă consumul în exces afectează  somnul).

Consumă cofeină până în orele prânzului

Este ora 14:00. Ești morocănos sau poate lipsit de energie și ai nevoie disperată de un un impuls, așa că apelezi din nou la cafea. Am trecut toți prin aceste etape. Cu toate astea, dacă încerci să-ți îmbunătățești calitatea somnului, poate fi necesar să reduci cofeina după-amiaza și seara. Cofeina are un timp de înjumătățire a proprietăților de aproximativ cinci ore, adică ceașca pe care ați băut-o la ora 16.00 ar putea fi încă în organismul tău pe la ora 21:00

Servește o masă sănătoasă

Există atât de multe motive pentru a mânca o cină sănătoasă. Savurarea unei mese delicioase și sănătoase te poate ajuta să îți hrănești corpul, să îți stabilizezi glicemia. Mesele cu carbohidrați complecși, proteine ​​și legume sunt utile în special pentru a-ți menține nivelul de energie constant. Încercați să luați cina cu cel puțin două ore înainte de culcare pentru a avea o bună digestie.

Încearcă să respecți un program de somn

Nu e chiar atât de greu pe cât pare! Totul constă în obișnuință și în educarea organismului. Corpul tău iubește consecvența!

Încercarea de a avea un program regulat de somn te va ajuta să te simți pregătit pentru culcare și să ai o bună energie dimineața.

Stai departe de telefon

Lumina emisă de ecranele smartphone-urilor și televizoarelor poate suprima producția de melatonină, hormonul somnului. Lumina artificială poate, de asemenea, să ne schimbe ritmurile circadiene și să ne țină trezi chiar și ore întregi, chiar și după ce ne deconectăm. Opriți aparatele electronice cu cel puțin 30 de minute înainte de culcare pentru a-ți lăsa creierul să se relaxeze și melatonina să crească.

Mișcarea e bună și seara

Exercițiul fizic stimulează energia și pompează sângele, ceea ce nu este ideal chiar înainte de culcare. Ceva mai relaxat, cum ar fi yoga, poate avea efectul opus. Stretching-ul ajută la activarea sistemului nervos parasimpatic, care declanșează relaxarea, făcându-l un ritual excelent pentru culcare.

Exersează recunoștința și reflectează

Stresul te poate ține treaz, iar practicarea recunoștinței te poate ajuta. Poți încerca acest lucru prin a scrie pe o foaie de hârtie trei lucruri pentru care ești recunoscător sau urmează o meditație ghidată, care are o mulțime de beneficii pentru sănătate. Dacă reflectezi la ziua ta și ești recunoscător pentru ceea ce ai, îți poate stimula starea de spirit și îți poate oferi o stare mentală bună de odihnă.