Casa Națională de Asigurări de Sănătate anunță că asigurații au acces gratuit la o serie de servicii medicale, temporale sau permanente.
Este vorba despre un pachet de servicii medicale de bază, care include echipamente al căror rol este acela de a îmbunătăți viața pacienților: proteze din domeniul ORL, proteze stomii, cele pentru retenție sau incontinență urinară, proteze pentru membre, încălțăminte ortopedică, orteze pentru coloana vertebrală sau membre, echipamente pentru oxigenoterapie și ventilație noninvazivă, pentru terapia cu aerosoli, dispozitive de mers și proteze externe de sân etc.
Începând cu data de 1 iulie au fost lansate noile condiții de acordare a serviciilor de asistență medicală și, în principiu, costul acestor dispozitive este acoperit de catre Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), în baza contractului de asigurat al pacientului. Formalitățile de intrare în posesia unui astfel de dispozitiv se pot opera online, scutind pacienții de deplasări inutile. Casele de asigurări sunt obligate să răspundă solicitărilor în trei zile lucrătoare.
AFLĂ MAI MULTE DESPRE: Șeful Casei de Pensii, veste pentru 120.000 de pensionari! Ajutor important pentru seniori chiar din luna iulie
Care este procedura de obținere a unei proteze sau dispozitiv
Pentru a beneficia de servicii medicale gratuite pacienții sunt îndemnați să depună o cerere la casa de asigurări de sănătate, însoțită de o serie întreagă de documente:
VĂ RECOMANDĂM ȘI: Șeful Casei de Pensii, veste pentru 120.000 de pensionari! Ajutor important pentru seniori chiar din luna iulie
Dosarul poate fi trimis către casa de asigurări de sănătate prin poștă sau prin mijloace de comunicare electronică. Foarte important, casa de asigurări este obligată să comunice acceptarea sau respingerea cererii în termen de trei zile lucrătoare. Decizia poate fi ridicată de la sediul casei de asigurări de sănătate sau poate fi expediată prin poștă, la cerere.
După ce a primit aviz pozitiv, asiguratul, o rudă de gradul I sau II, soțul sau soția acestuia sau reprezentantul său legal trebuie să se adreseze unuia dintre furnizorii de dispozitive care au un contract încheiat cu casa de asigurări de sănătate, prezentând decizia emisă de aceasta și prescripția medicală. De asemenea, aceste documente pot fi transmise furnizorului și prin poștă sau curierat, informează avocatnet.ro.