Alitalia a efectuat ultimul zbor la 75 de ani de la înfiinţare, înainte ca activitatea sa să fie preluată de succesoarea sa mai mică: Italia Trasporto Aereo (ITA).
Un zbor de seară din capitala Sardiniei, Cagliari, a aterizat la Roma la ora 21:00 GMT, marcând finalul operatorului aerian fondat în 1946, după o serie de restructurări şi schimbări de proprietari.
Compania a fost profitabilă un singur an în acest secol, iar guvernul a salvat-o în nenumărate rânduri, cheltuind peste 8 miliarde de euro în numai trei ani.
Alitalia, preferată în mod tradiţional de papi, de vedete şi de elita politică italiană, a fost condusă de administratori numiţi de stat din 2017, pentru a evita să fie lichidată.
Noua companie ITA, în care guvernul va investi 1,35 miliarde de euro pe parcursul a trei ani, va începe activitatea cu 52 de avioane şi 2.800 de angajaţi, comparativ cu circa 110 avioane şi o forţă de muncă de 10.000 de angajaţi în cazul Alitalia.
Potrivit acordului negociat cu Comisia Europeană, noul operator trebuie să fie profitabil până la sfârşitul actualului plan de afaceri 2021-2025.