NEWS

Când se dau ajutoarele pentru energie pentru persoanele şi familiile vulnerabile. Guvernul a anunțat calendarul compensărilor

Când se dau ajutoarele pentru energie pentru persoanele şi familiile vulnerabile. Guvernul a anunțat calendarul compensărilor

Când se dau ajutoarele pentru energie pentru persoanele şi familiile vulnerabile. Beneficiarii cardului de energie vor deconta facturi în limita sumei de 1.400 de lei, bani care vor fi alocaţi în două tranşe.

Prima tranșă se acorda în februarie 2023, 700 de lei, şi cea de-a doua în septembrie 2023, tot 700 de lei, a declarat joi ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş.

Când se dau ajutoarele pentru energie. Ministerul Muncii va întocmi listele

Boloș a menţionat şi categoriile de persoane care urmează să aibă aceste carduri:

„Pensionarii în vârstă de peste 60 de ani cu venit mediu pe loc de consum mai mic de 2.000 de lei, pensionari fără limită de vârstă, care beneficiază de pensii de invaliditate, cu condiţia venitului mediu pe loc de consum de 2.000 de lei, persoanele cu dizabilităţi, fără limită de vârstă, venitul mediu pe loc de consum, de asemenea, 2.000 de lei, persoanele beneficiare de ajutor social. Şi ultima categorie de beneficiari este cea referitoare la beneficiarii de alocaţie pentru întreţinerea familiei”, a declarat Boloş, citat de Agerpres.

Numărul estimat al beneficiarilor, aşa cum a fost aprobat de către Guvern, este de 3,9 milioane.

Listele privind beneficiarii vor fi întocmite de Ministerul Muncii şi mecanismul se va derula prin intermediul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene în parteneriat şi cu implementarea activităţilor necesare pentru cardul pentru energie cu Compania Naţională Poşta Română.

Se pot deconta toate formele de energie. Cum se vor efectua plățile și cum va fi utilizat „cardul de energie”

Boloș a subliniat că în baza acestei măsuri toate formele de energie se pot deconta, respectiv energia electrică, energia termică în sistem centralizat, apoi consumul de gaze naturale, partea de lemn de foc, peleţii, butelie cu gaz lichefiat şi alte forme de energie utilizate în această perioadă de iarnă pentru încălzirea locuinţei.

Ministrul a precizat că plăţile se vor efectua prin intermediul operaţiunilor de sume în mandat poştal, prin intermediul Companiei Naţionale Poşta Română. „

Sunt două modalităţi de efectuare a acestor plăţi, respectiv prin intermediul oficianţilor poştali sau direct la oficiile poştale. Aici, pentru ca să se poată face o plată pentru sume în mandat poştal e nevoie de trei documente: cardul de energie, care dă dreptul beneficiarului la compensarea preţului la energie, cartea de identitate şi documentul justificativ privind datoria faţă de furnizorul de energie.

De reţinut, cardul de energie nu are valoare nominală, are elemente de securitate, respectiv cod de bare, dă dreptul beneficiarului, aşa cum am menţionat, la compensarea preţului la energie, nu este transmisibil şi nu se poate ridica numerar de pe el. Deci, practic, beneficiarul, prin intermediul cardului, face dovada că este beneficiar al acestui tip de ajutor, iar Poşta Română este cea care efectuează aceste plăţi de sume în mandat poştal, respectiv, operează plăţile către furnizorii de energie, aşa cum rezultă din documentele justificative care a fost prezentate de beneficiari”, a explicat Boloş.

Care sunt pașii

Cardul este obligatoriu, el dă dreptul titularului de card să beneficieze de compensarea preţului la energie. Apoi, factura care vine lunar acasă – orice locuinţă are mai multe tipuri de consumuri energetice, de la energia electrică până la încălzire, gaze naturale – şi omul respectiv, beneficiarul de ajutor de încălzire decide care dintre facturi doreşte să şi-o achite din cei 700 de lei.

Cu documentele justificative, împreună cu cardul pentru energie şi cu cartea de identitate se poate prezenta la oficiul poştal. Acolo, oficiul poştal completează documentele necesare şi eliberează, atenţie, o dovadă privind plata de sume în mandat poştal pentru a certifica că operaţiunea are loc.

”A doua modalitate este cea prin intermediul oficiantului poştal, a poştaşului în termeni cât mai simpli, care completează documentele necesare, eliberează aceeaşi dovadă şi de-acolo revine responsabilitatea Poştei Române pentru ca să opereze plăţile către furnizorii de energie”, a precizat Boloş.