LIFESTYLE

Confesiunile unei foste stewardese din anii 80. În avioane se fuma, se consuma caviar și șampanie și se întâmplau ”lucruri ciudate”

Confesiunile unei foste stewardese din anii 80. În avioane se fuma se consuma caviar și șampanie și se întâmplau lucruri ciudate
Foto: CNN

Confesiunile unei foste stewardese din anii 80. ”Am devenit majoră în plină Epoca de Aur a avioanelor”, spune Ann Hood, o scriitoare americană și autoare de bestseller-uri din New York Times, a cărei cea mai recentă carte, „Fly Girl” este una de memorii ale anilor ei de aventură ca însoțitor de bord.

În copilărie, când a crescut în Virginia, Ann a asistat la primul zbor al Boeing 707, care a inaugurat era călătoriilor cu avioanele de pasageri, și a urmărit construirea aeroportului Dulles. La vârsta de 11 ani, după ce s-a mutat înapoi în Rhode Islandul natal, împreună cu familia ei, a citit o carte din 1964 intitulată „Cum să devii stewardesă a unei companii aeriene” și i s-a hotărât.

Confesiunile unei foste stewardese din anii 80. Nu avea voie să se îngrașe niciun kilogram!

Când a absolvit facultatea, în 1978, Hood a început să trimită cereri de angajare companiilor aeriene.

„Însoțitor de zbor” era un termen nou, un upgrade neutru de gen de la „hostesses” și „stewardesses”. Zborul era plin de farmec și sofisticat, iar însoțitorii de zbor treceau drept „ornamente frumoase și sexy”, așa cum spune Hood, deși susține că ele luptau deja pentru drepturile femeilor și împotriva discriminării.

Unele dintre cele mai dure cerințe pentru a fi angajat ca însoțitor de bord, printre restricțiile de vârstă și pierderea locului de muncă în caz de căsătorie sau de naștere, au fost ridicate în vremurile noastre, dar altele au rămas.

Cel mai șocant, poate, a fost faptul că femeile trebuiau să-și mențină greutatea pe care o aveau la momentul angajării. ”Odată ce te angajai, nu puteai să depășești greutatea din diagrabă, cea pe care o aveai la începerea contractului”, a povestit Ann.

„Colega mea de cameră a fost concediată din cauza asta. Lucrul cu adevărat îngrozitor este că această restricție nu a fost eliminată până în anii 1990”. a mai spus ea

Pasagerii purtau hainele elegante, fumau și mâncau caviar și homar în timpul zborului

Zborul era încă plin de farmec la acea vreme, spune ea. „Oamenii se îmbrăcau să zboare. Era ca pe o navă de croazieră. Uniformele noastre erau concepute de Ralph Lauren și serveam chateaubriand gătit după gust pentru pasagerii de la clasa întâi. Aceștia aveau la dispoziție caviar rusesc și bisque de homar pentru, care mergea cu o șampanie Dom Perignon.” și-a amintit fosta stewardesa.

Nu totul a fost însă senzațional. Fumatul la bord era larg răspândit, iar pentru însoțitorii de bord era un coșmar.

„Dacă mergeai într-o excursie de cinci zile, ceea ce nu era neobișnuit, trebuia să împachetezi o uniformă întreagă separat, pentru că pur și simplu miroseai cumplit a fum”, spune Ann Hood. „M-am bucurat când s-a interzis fumatul. Rândurile din față ale fiecărei secțiuni erau considerate pentru nefumători, dar întregul avion era plin de fum pentru că nu puteai să-l împiedici să se întoarcă înapoi, era ridicol”.

Sex în zborurile internaționale

„Nu era neobișnuit pe zborurile internaționale să vezi un bărbat intrând în baie și un minut mai târziu colega lui de scaun să i se alăture”, spune fosta stewardesa. „Nu s-a întâmplat la fiecare zbor, dar am văzut-o!”

„Zborurile internaționale de obicei nu erau la fel de pline ca acum, așa că în acele secțiuni din mijloc de cinci locuri pe un 747 puteai vedea un cuplu ridicând cotierele, luând o pătură și dispărând sub ea. Nu pot spune ce făceau, dar părea suspect”.

În ceea ce privește pasagerii care flirtau sau solicitau însoțitorilor de bord să iasă, era de asemenea obișnuit. „M-am întâlnit cu pasageri, dar asta a fost în mare parte dezastruos. Nu a fost niciodată ceea ce mi-am imaginat.” a mai povestit ea la lansarea cărții.

Ciudățenii în timpul zborului 

Ann Hood a văzut și destule lucruri bizare la bord. „Cea mai ciudată ar fi cu siguranță femeia de la clasa întâi care părea să-și alăpteze pisica. Adică, nu pot spune că de fapt se întâmpla, dar ea avea pisica la sân.”

„Și apoi tipul care a zburat tot drumul în hainele lui strâmte, cămașa și cravata lui, pentru că nu voia să-și șifoneze pantalonii pentru un interviu de angajare. Sau tipul de pe un 747 din Frankfurt care mergea cu bicicleta pe culoar”, a dezvăluit ea.

A văzut lumea 

„Aș spune că meseria a fost 80% distractivă și 20% plictisitoare”. A fost însă un mare avantaj că a putut să viziteze orașele în care a călătorit.

„Uneori, escala era foarte scurtă sau erai doar obosită, dar în cea mai mare parte, mergeam în orașe. Am profitat foarte mult de asta când zburam internațional.” a mai spus Ann.

Ea a părăsit slujba pentru a se concentra pe cariera ei de scriitoare în 1986, iar până atunci lucrurile s-au schimbat. Dereglementarea, care a eliminat controlul federal asupra tuturor, de la tarife la rute, intrase pe deplin în vigoare, schimbând zborul pentru totdeauna.

[email protected] Absolventă de Drept, dar atrasă iremediabil de jurnalism. Un drum lung, greu, dar întotdeauna frumos, fie că a fost vorba de jurnalism ... vezi toate articolele