LIFESTYLE

Cum a apărut celebrul parfum Chanel No 5, lansat pe data de 5, în a cincea lună a anului

Cum a apărut celebrul parfum Chanel No 5 lansat pe data de 5 în a cincea lună a anului

Povestea parfumului care de 101 ani își păstrează forța și celebritatea a început undeva, pe Coasta de Azur, o dată cu întâlnirea dintre Coco Chanel și un renumit parfumier de la curtea Rusiei. Și totuși, cum a apărut celebrul parfum Chanel No 5, lansat pe data de 5, în a cincea lună a anului?

Vreau să îmbrac femeia din cap până-n picioare, ar fi spus Coco Chanel când i-a venit ideea să completeze creațiile vestimentare cu o aromă unică, interesantă, incitantă. O ambiție. O premoniție?

Cum a apărut celebrul parfum Chanel No 5. Întâlnirea lui Coco Chanel cu Ernest Beaux, pe Coasta de Azur  

Undeva, prin 1920, Coco Chanel se întâlneşte pe Coasta de Azur cu Ernest Beaux, ex-parfumier la curtea Rusiei. Discuția lor are loc la Cannes, unde Beaux avea laboratorul de creaţie.

Chanel avea deja o selectă clientelă, dar nu avea o semnătură parfumată unică, acea semnătură de neuitat, care îi obligă pe marii designeri de modă să aibă cel puţin un mare parfum în colecţiile lor.

Chanel l-a uimit Beaux cerându-i un parfum ”artificial”, rafinat și senzual, care să se potrivească perfect creațiilor sale. Mirosul acelui parfum trebuia să fie atât de feminin, încât oricine l-ar purta, să devină feminin, fie că e femeie sau  un pardesiu!

A cerut un parfum bogat, cu personalitate

Pentru „licoarea” ei, Chanel vrea tonuri aidoma rochiilor pe care le creează. Trebuie să persiste în aer liber şi să nu se piardă în mulţime. Trebuie, în acelaşi timp, să-şi păstreze virtuţile de parfum într-un salon sau într-un budoar. În niciun caz nu trebuie să amintească de violetele şi de lavanda la modă în anii de după război. Trebuie să aibă personalitate. Să fie bogat. Chanel are oroare de sărăcie. Iar Beaux nu trebuie să facă economie la iasomie.

Beaux a făcut 9  parfumuri, 9 mostre pentru mademoiselle Chanel. Coco îl alege pe al cincilea, compus din iasomie (în fiecare an va cumpăra un sfert din producţia de la Grasse), trandafir, violetă şi aldehide. Coco nu are, cu siguranţă, un nas de parfumier, dar are suficient instinct pentru ca, fără cunoştinţe teoretice în domeniu, să identifice parfumul care va avea succes. Numele se naște odată cu alegerea: No 5

A revoluționat industria parfumului

A fost lansat odată cu colecţia de vară a anului 1921, în 5 Mai, din nou cifra 5, norocoasă pentru Coco. A parfumat ”Anii Nebuni” cu feminitatea-i covârșitoare, senzuală, unică, inconfundabilă. 

No.5 va avea parte de un dublu succes: un triumf comercial şi o provocare chimică. Va disipa prejudecăţile parfumierilor. Va demonstra că poţi folosi la un parfum de lux produse sintetice, chiar şi în cantitate apreciabilă, fără a-i compromite calitatea. Ba dimpotrivă. Iată de ce putem vorbi despre o industrie a parfumurilor înainte de No.5 şi alta după el

Legenda spune că No 5 nu a căpătat nici un rid şi nu a îmbătrânit deloc, fiind astăzi la fel de atrăgător şi feminin ca în ziua în care inspirata Coco Chanel l-a ales.

Chanel No 5 Parfum este un parfum floral aldehidic de dama. Notele de varf sunt aldehide, ylang-ylang, lamaie, neroli si bergamote; notele de mijloc sunt stânjenel, iasomie, trandafir, rădacină de stânjenel și lăcrămioare; Notele de bază sunt zibeta, ambra, lemn de santal, mosc, mușchi, vetiver, vanilie și paciuli.

[email protected] Absolventă de Drept, dar atrasă iremediabil de jurnalism. Un drum lung, greu, dar întotdeauna frumos, fie că a fost vorba de jurnalism ... vezi toate articolele