Una dintre schițele viitorului Moskvich a fost făcută de artistul Roman Pryadko, care a și prezentat modelul 2140.
Rezultatul este un sedan clasic în trei volume, a cărui imagine este literalmente ”saturată de nostalgic”, scriu jurnaliștii ruși, și în același timp ”asezonată cu mirodenii strălucitoare ale modernității.”
Cum va arată noul Moskvich 2022. Păstrează elemente originale ale mărcii
Mașina este atractivă și înăuntru, scrie presa din Rusia. În același timp, designerul a încercat să păstreze imaginea originalului Moskvich , diluând interiorul cu funcționalitate avansată, cum ar fi un afișaj grafic combinat al consolei centrale.
Plus, spun aceștiam o abundență de opțiuni inteligente.
Acum, marea întrebare este dacă rușii vor putea face asta, mai ales că s-au rupt legăturile cu furnizorii occidentali de componente. Apoi, rămâne de văzut dacă publicul rus va vrea să cumpere mașini dintr-o marcă ce nu are deloc o imagine bună în rândul tinerilor.
Oficialii spun că relansarea Moskvich se va face cu ajutorul altei companii ruse de tradiție: Kamaz.
Moskvitch, mașina națională a rușilor, scurt istoric
Istoria mărcii rusești Moskvitch a început în 1929 când a fost înființată o uzină auto la Moscova, uzină ce produce din 1930 modele Ford sub licență SUA, cu piese din SUA.
Moskvitch avea însă să devină una dintre cele mai iubite mărci din URSS, vor exista și mașini sport, vor ajunge la export chiar și în Marea Britanie și în 2016 se estima că mai sunt un milion de mașini ale mărcii pe străzile din Rusia.
Modelul care a prins în România

Primul model cu numele Moskvitch a ieșit de pe liniile de asamblare în 1947 și se numea Moskvitch-400, dar avea la bază un model Opel.
În anii 50, rușii au început să producă mașini tot mai bune, iar între 1958 și 1963 a fost produs un model ce a fost extrem de apreciat, mai ales că avea motor puternic pentru acele vremuri și putea atinge viteza de 115 km/h.
Moskvitch-407 a fost primul mare „hit” al companiei, fiind apreciat în URSS pentru că era un model confortabil la interior și avea design stilat.
Mașina a ajuns și în Europa de Vest și a primit un premiu la o expoziție la Bruxelles, în 1958.
În România mai sunt înmatriculate 543 de mașini Moskvitch. Modelele mărcii sovietice erau foarte populare la noi în anii 70 și 80, fiind considerate ceva mai interesante ca design decât Lada.
Mai ales modelul Moskvitch-408 a avut mare succes.