Netflix a majorat prețurile abonamentelor în cursul zilei de miercuri pentru unele planuri de streaming în Statele Unite, Marea Britanie și Franța, în timp ce a spulberat așteptările privind numărul de noi clienți, ceea ce a făcut ca acțiunile sale să urce cu 13%.
Aproape 9 milioane de abonați s-au alăturat Netflix în întreaga lume în al treilea trimestru, depășind previziunile analiștilor de pe Wall Street, care estimau 6 milioane, potrivit LSEG. Netflix a declarat că se așteaptă la un număr similar de suplimentări în trimestrul curent.
Performanța puternică a arătat că Netflix prospera în ciuda tensiunilor de muncă de la Hollywood care au închis o mare parte din producția americană. Netflix realizează multe dintre emisiunile și filmele sale în străinătate, ceea ce a reprezentat cea mai mare parte a noilor sale înscrieri.
Netflix a subliniat succesul global al „One Piece”, o adaptare live-action a venerabilei serii manga japoneze și un exemplu al investițiilor sale importante în povești cu rezonanță locală care călătoresc în întreaga lume. De asemenea, gigantul de streaming a atras noi audiențe pentru emisiuni de televiziune de lungă durată, cum ar fi drama juridică „Suits”, pe care a licențiat-o de la Comcast, și serialul „Band of Brothers” al HBO despre cel de-al Doilea Război Mondial.
„Acestea sunt momentele în care mă bucur că avem o selecție de programe atât de bogată, profundă și largă”, a declarat Ted Sarandos, co-directorul executiv al Netflix, după publicarea rezultatelor trimestriale. „Același lucru a fost valabil și în timpul COVID, când am reușit să gestionăm lista de programe printr-o întrerupere de producție prelungită și destul de imprevizibilă.”
Scenariștii de film și televiziune de la Hollywood au ratificat un nou contract luna aceasta, dar actorii rămân în grevă. Sarandos a declarat că Netflix s-a „angajat total să pună capăt acestei greve”.
Câștigurile înregistrate de companie în al treilea trimestru în rândul clienților au reprezentat cea mai puternică creștere trimestrială din al doilea trimestru al anului 2020, când blocajele de la începutul pandemiei globale au dus la o creștere fără precedent a abonamentelor de streaming.
Netflix a majorat prețul din SUA al planului său premium fără reclame cu 3 dolari pe lună, la 22,99 dolari, transmite Reuters. Costul pentru premium a crescut cu 2 lire sterline, la 17,99 lire sterline, în Marea Britanie și cu 2 euro, la 19,99 euro, în Franța.
Investitorii au salutat vestea, trimițând acțiunile Netflix să urce la 390,80 dolari în tranzacțiile extinse, de la o închidere de 346,19 dolari. Analistul Paolo Pescatore, de la PP Foresight, a declarat că creșterea înregistrată de Netflix în trimestrul al treilea a fost o dovadă a recentei sale măsuri drastice împotriva partajării parolelor și a oportunităților de creștere pe măsură ce se mută în domeniul publicității.
„Trage pe toți cilindrii, eforturile recente mergând toate în direcția bună”, a spus acesta.
Creșterea prețurilor a fost anunțată în cadrul unui raport de venituri care arată că baza globală de abonați a companiei a ajuns la 247 de milioane la sfârșitul lunii septembrie.
Creșteri substanțiale ale numărului de abonați au fost înregistrate în Europa, Orientul Mijlociu și Africa, unde Netflix a adăugat aproape 4 milioane de abonați. Mai mult de 70% dintre membrii săi locuiesc acum în afara Statelor Unite.
În timpul trimestrului, „Suits” a devenit cel mai vizionat titlu din categoria film, televiziune originală și televiziune achiziționată pe streaming în SUA timp de 12 săptămâni consecutive după ce a ajuns pe Netflix. Serialul, în care joacă soția prințului Harry, Meghan Markle, a fost difuzat inițial pe rețeaua de cablu USA din 2011 până în 2019.”Pe măsură ce mediul concurențial evoluează, este posibil să avem oportunități sporite de a licenția mai multe titluri de succes”, a declarat Netflix în scrisoarea trimestrială adresată acționarilor.
Compania a înregistrat venituri de 8,54 miliarde de dolari, în conformitate cu previziunile analiștilor. Profitul a fost de 3,73 dolari pe acțiune, peste așteptările Wall Street, de 3,49 dolari.
Prognoza Netflix pentru veniturile din trimestrul al patrulea, de 8,69 miliarde de dolari, a fost ușor sub estimările analiștilor, de 8,77 miliarde de dolari. Grevele scriitorilor și actorilor au determinat Netflix să își revizuiască proiecțiile privind cheltuielile pentru conținut la 13 miliarde de dolari în 2023, presupunând că studiourile ajung la o înțelegere cu actorii aflați în grevă „în viitorul apropiat”. Aceasta a fost în scădere față de cele 17 miliarde de dolari pe care se aștepta să le cheltuiască.
Netflix a declarat că a continuat să domine audiența. Programele Netflix au reprezentat 8% din timpul petrecut pe ecranul televizorului, fiind devansate doar de YouTube, a precizat compania, citând datele Nielsen.