În acest an piața auto din România va înregistra o creștere moderată. Experții estimează că numărul autoturismelor noi cumpărate de români va fi sub nivelul din 2018 chiar și 2019. Statisticile indică faptul că tot mai mulți români preferă mașinile electrice.
Potrivit calculelor făcute de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Autovehicule (APIA) piața auto va evola sub așteptări și în acest an.
Analiza experților de la APIA indică faptul că piața auto va înregistra o creștere moderată de 5,3%. Chiar dacă se preconizează că volumul vânzărilor va crește până la 150.000 de unități, tot nu va fi suficient pentru a depăși nivelul atins în 2018-2019.
„În anul 2024, piața auto românească va continua să evolueze, anticipând o creștere moderată de 5,3%, reflectând o adaptare la noile dinamici economice, sociale și politice. Chiar și la 150.000 de autoturisme noi ce vor fi vândute în acest an, piața românească rămâne sub nivelul anilor 2018 și 2019, demonstrând impactul de lungă durată al pandemiei de coronavirus”, se arată într-un comunicat al APIA.
Tot mai mulți români preferă mașinile electrice. Se estimează că vânzările pe acest sector vor crește până la 24,4%, în detrimentul autoturismelor cu propulsoare termice.
„În ciuda provocărilor, autoturismele electrificate vor rămâne în centrul atenției, cu o creștere estimativă de 24,4%, în timp ce vânzările autoturismelor pur electrice – chiar dacă într-un ritm mai lent- vor continua să crească, ajungând la o cotă de piață estimată la 12.7%”, se mai arată în comunicat.
Experția APIA susțin că tot mai mulți șoferi aleg mașinile electrice ca urmarea inovațiilor în sectorul electromobilității precum și a deciziilor referitoare la procesul de decarbonizare.
„Într-o industrie a mobilității marcată de inovație și de transformare rapidă, atât în contextul dezvoltării electromobilității, cât și a decarbonizării motorizărilor cu ardere internă, prognoza anuală a pieței de automobile noi, elaborată de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile, oferă o perspectivă valoroasă asupra tendințelor emergente și a dinamicilor care conturează viitorul mobilității”, se arată în comunicatul APIA.
Analiza APIA reprezintă un instrument importat pentru principalii jucători de pe piața auto din România. Actorii din domeniu pot folosi datele prezentate pentru planificarea strategică și adaptarea la modificările din sectorul auto.
„Prin evidențierea direcțiilor de dezvoltare și a provocărilor iminente, prognoza servește ca o resursă indispensabilă pentru toți cei interesați de evoluția sustenabilă și inovativă a industriei auto, de la orgnismele statului și până la consumatori”, se mai arată în comunicat.
APIA reprezintă un etalon de referință prin analizele și perspectivele asupra industriei auto din România. Principalele direcții de analiză APIA pentru industria auto din acest an vin cu următoarele precizări: