ANAF avertizează că se fură datele personale în numele instituției. Mai mulți români s-au plâns că primesc telefoane de la persoane care pretind că sunt inspectori ai Fiscului și le cer datele de identificare și informații despre venituri sau credite.
Agenția Națională de Administrare Fiscală atenționează asupra unei noi tentative de fraudă în numele instituției.
”ANAF a primit sesizări din partea unor contribuabili prin care afirmă că sunt sunați de pe numărul 031.403.91.60 (Call Center ANAF).
Apelanții se recomandă ca fiind de la Antifraudă și solicită contribuabililor date personale, detalii despre credite etc.
Atenție!
1. Funcționarii Direcției Generale Antifraudă Fiscală nu interacționează cu agenții economici/persoanele fizice prin intermediul Call Center-ului instituției
2. Contribuabilii apelează Call Center-ul ANAF, iar funcționarii de la asistență contribuabili oferă doar informații generale în domeniul fiscal și IT. Situațiile când agenții Call Center apelează contribuabilii se întâmplă punctual, doar ca urmare a apelării inițiale a contribuabilului și pentru a i se oferi completări la cererea de asistență. Dar aceste situații sunt foarte rare”.
Instituția sfătuiește oamenii să nu cadă în capcana infractorilor.
”Agenții Call Center nu oferă și, mai ales, NU SOLICITĂ DATE PERSONALE. Acestea se referă la informații cu privire la conturi bancare, CNP, sume, plăți, credite, recuperare sume sau alte informații supuse secretului fiscal” transmite ANAF.