Se scumpesc hainele în România. O treime dintre retailerii online intenționează să crească prețurile pentru articolele de îmbrăcăminte și încălțăminte, cei mai mulți vizând o majorare de până la 10%.
Potrivit celui mai recent sondaj Glami Fashion (Re)search, desfășurat în rândul e-shop-urilor partenere, 1 din 3 magazine online din România intenționează să crească prețurile produselor între 6% și 15% în 2023.
Pe de altă parte, 41% dintre comercianții online se gândesc la o schimbare a sortimentației pentru a satisface cerințele clienților, ca țintă de afaceri pentru anul în curs, 24% își vor schimba cu siguranță inventarul și alegerile sortimentației, iar 75% au în vedere adaptarea sortimentației la generațiile mai tinere.
Nucleul clienților din segmentul e-commerce, milenialii și, într-o măsură tot mai mare, membrii generației Z (născuți între 1995 și 2010), au o viziune diferită asupra cumpărăturilor și consumului comparativ cu generațiile anterioare.
De exemplu, sunt dispuși să cheltuiască în mod conștient mai mult pe produse sustenabile.
Anul acesta, 50% dintre magazinele online de modă vor comanda loturi mai mici din fiecare model, dar într-o varietate mai mare, în conformitate cu tendințele.
Pe de altă parte, 25% dintre e-tailerii care au luat parte la studiu vor reduce cu totul numărul de stiluri.
Operarea cu abordări mai sofisticate de analiză a datelor ar putea fi o formulă câștigătoare pentru mulți antreprenori e-commerce în 2023.
Personalizarea cumpărăturilor online îți permite să tratezi fiecare client ca pe un VIP. În e-commerce, aceasta folosește AI (inteligența artificială) și algoritmi bazați pe învățarea automată, pentru a oferi o experiență unică fiecărui vizitator al site-ului.
35% dintre participanții studiului Glami au afirmat că acesta este anul în care cu siguranță vor aduce îmbunătățiri datelor primare, se vor concentra pe experiențe omnichannel și asupra personalizării.