Modul în care un director selectează candidații care vin la interviurile de angajare în baza unei provocări numite ”Testul ceștii de cafea” a devenit viral pe rețelele de socializare.
Mulți îl critică, acuzându-l că „se joacă cu mintea” persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, scrie Business Insider.
Trent Innes, director de dezvoltare la SiteMinder, a povestit în podcastul The Venture despre strategia sa de angajare când era încă directorul general al Xero Australia. Innes a menționat că angajează oamenii doar dacă se oferă să-și ducă ceștile de cafea la bucătărie, la sfârșitul interviului de angajare.
Acesta îi duce întotdeauna pe candidați la o plimbare până la bucătărie, pentru a le oferi apă, cafea, o ceașcă de ceai sau o băutură răcoritoare.
„Apoi venim înapoi și are loc interviul. Întotdeauna vreau să văd dacă la sfârșitul interviului persoana vrea să-și ducă ceașca goală înapoi în bucătărie”, a spus el.
„Poți să dezvolți aptitudini, poți dobândi cunoștințe și experiență, dar totul se reduce la atitudine”, a explicat Innes de ce testul banal este atât de important pentru el.
Episodul de podcast din 2019 a reapărut acum pe rețelele sociale, devenind popular atât pe TikTok, cât și pe Reddit. Unii utilizatori ai rețelelor sociale cred că strategia lui Innes este manipulatoare.
„Mi se pare ciudat să-ți speli propria ceașcă la un interviu, din moment ce ești oaspete acolo. Aș întreba probabil ce trebuie să fac cu ceașca”.
„Bine de știut. Dacă un angajator joacă astfel cu mintea ta, este un semnal că trebuie să închei interviul chiar acolo.”
„Șeful a spus de fapt că manipulează în mod activ potențialii angajați pentru a lua ceva de băut, totul pentru a-și putea juca jocul psiho-social deranjant”.
„Deci nu-și comunică nevoile și pedepsește oamenii pentru că nu îi citesc gândurile? Pare un șef prost”.