Poliția Română avertizează cu privire la un nou tip de înșelătorie prin telefon și vine cu recomandări despre cum trebuie să procedeze lumea dacă primește astfel de apeluri telefonice de tip vishing.
O înșelătorie prin telefon este tot mai frecventă în ultima perioadă, iar Poliţia Română atrage atenţia într-un avertisment transmis populației că nu deţine roboţi telefonici care solicită date personale sau apăsarea „Tastei 1” a telefonului pentru a intra în legătură cu un agent.
De asemenea, Poliția face recomandări cum să procedăm dacă primim astfel de apeluri, notează Digi24.ro.
„«Hello, we are from the Romanian Police» – dacă un apel telefonic începe cu fraza de mai sus, vă anunţăm că, din acel moment, vă pierdeţi timpul sau, cine ştie, posibil şi ceva bani la sfârşit”, a transmis Poliţia Română într-un mesaj postat marți pe Facebook, potrivit News.ro.
Oamenii legii spun că butonul pentru închiderea apelului telefonic este foarte recomandat în acest caz, urmat de o sesizare, dacă aţi fost prejudiciat.
Poliția reia o serie de recomandări pentru a nu cădea pradă unor astfel de încercări ale atacatorilor cibernetici.
-Identificaţi corect un astfel de apel telefonic fals!
-Nu acceptaţi să faceţi ce vi se spune prin telefon!
-Nu tastaţi un alt număr şi nici nu urmaţi alţi paşi indicaţi prin telefon!
-Nu efectuaţi plăţi în conturile oferite prin telefon şi nu oferiţi date personale sau date bancare!
-Nu accesaţi eventuale link-uri de acces puse la dispoziţie, de către persoane necunoscute, în timpul sau după încheierea apelurilor telefonice de tip vishing şi să nu tastaţi pe telefonul mobil anumite secvenţe de cifre comunicate de către autori, pe durata convorbirilor.
-Dacă aţi fost prejudiciaţi, anunţaţi Poliţia prin apelarea numărului de urgenţă 112 sau adresaţi-vă celei mai apropiate unităţi de poliţie.
În plus, Poliţia Română recomandă prudenţă în divulgarea următoarelor tipuri de informaţii:
Poliţia Română atrage atenţia asupra fraudelor prin apeluri telefonice, în cadrul cărora victimele sunt determinate să transmită atacatorilor date personale, bancare sau de autentificare, pe care autorii le utilizează în scopul comiterii altor fapte de natură penală. Vishing-ul (voice phishing) este o metodă de înşelăciune prin care autorii apelează şi poartă convorbiri telefonice cu persoanele vătămate şi pretind a fi reprezentanţi ai unor entităţi private.
Prin utilizarea unor tactici ingenioase de manipulare, ei obţin date personale sau informaţii financiare de la persoanele vătămate.