BUSINESS

Carrefour pleacă din România. Retailerul francez pregătește vânzarea magazinelor

Carrefour pleacă din România. Retailerul francez pregătește vânzarea magazinelor

Până în prezent, Carrefour doar a analizat o eventuală ieșire de pe piața locală, alături de alte țări – informații pe care grupul nu a dorit să le comenteze -, dar acum este primul demers concret relatat în vederea unui plecări.

Carrefour pleacă din România

Retailerul francez a angajat o bancă de investiții pentru a evalua apetitul cumpărătorilor, deoarece dorește, de asemenea, să se retragă din Argentina și Polonia, informează Profit.ro.

Carrefour trece printr-o serie de proiecte de dezinvestire. Anul acesta, retailerul a demarat o revizuire majoră a portofoliului care va duce la o reducere a domeniului său de activitate. În Italia, tocmai și-a vândut rețeaua de 1.200 de magazine (inclusiv 900 de francize) către New-Princes Group.

O ieșire din Polonia și Argentina este, de asemenea, în plan: Carrefour a mandatat JP Morgan să-și vândă operațiunile din primele, în timp ce Deutsche Bank a fost chemată să ajute în cea de-a doua.

Dar, conform informațiilor noastre, grupul condus de Alexandre Bompard nu intenționează să se oprească aici. A decis să-și vândă magazinele din România. Banca de investiții a BNP Paribas a fost angajată drept consultant pentru acest proiect, așteptat cu nerăbdare de piață de câteva luni„, anunță media franceză.

Piața românească este afectată de măsurile de austeritate

Vânzările au crescut, în termeni comparabili, cu doar 0,2% în trimestrul al treilea raportat la același interval din 2024, până la 773 milioane de euro (TVA inclus). Vânzările organice au scăzut cu 0,5%. Retailerul francez spune că piața românească este afectată de măsurile de austeritate implementate începând din vară, care au impact asupra încrederii consumatorilor.

În trimestrul similar din 2024, vânzările Carrefour în România au urcat cu 1,5% în ritm anual, “într-o piață dinamică, cu trafic crescut, o creștere a coșurilor de cumpărături și volume pozitive pe parcursul trimestrului”, după cum a transmis atunci grupul.

Carrefour a obținut vânzări de 2,29 miliarde de euro în România după primele nouă luni ale anului, în creștere cu 1,9% în termeni comparabili (+1,8% organic) raportat la perioada similară din 2024. România a devenit a patra mare piață europeană în funcție de vânzări pentru retailer, după Franța, Spania și Belgia, în urma exit-ului francezilor de pe piața italiană, în luna iulie.

Rețeaua Carrefour în România includea 458 de magazine

Carrefour a intrat în România în 2001, fiind unul dintre primii retaileri moderni care au pus România pe harta afacerilor lor.
La finele lunii septembrie, rețeaua Carrefour în România includea 458 de magazine, dintre care 55 hipermarketuri, 188 supermarketuri, 187 magazine de proximitate și 28 de magazine de tip soft discount.

Mihnea Tălău. Redactor la MediaFlux. Dedicat presei încă din 1998. Am o diplomă în Drept, un „mic” masterat și o scoală de jurnalism. Am avut norocul și onoarea de a face parte, în decursul ... vezi toate articolele