LIFESTYLE

Casa construită din două avioane de pasageri. Cheltuielile sunt de doar 200 de dolari pe lună

Casa construită din două avioane de pasageri. Cheltuielile sunt de doar 200 de dolari pe lună
Sursă foto: Joe Axline

Două avioane de pasageri, puse pe terenul unui aeroport privat din texas, au devenit casa visurilor pentru Joe Axline, un pilot de agrement. El a renovat corpul de 18 m al unui avion McDonnell Douglas MD-80 într-o casă cu trei dormitoare. Al doilea avion, un McDonnell Douglas DC-9, are o cabină renovată din anii 1970.

Casa construită din două avioane de pasageri

Lui Joe Axline i-a venit ideea când, copil fiind, în anii ’70, a urmărit o emisiune TV numită „Magicianul”. Personajul principal al serialului era interpretat de Bill Bixby și călătorea din oraș în oraș într-un avion, rezolvând crime.

„Mi s-a părut destul de grozav”, a declarat Axline pentru Insider.

Avea economii de aproximativ 250.000 de dolari pe care era dispus să le cheltuiască pentru ceea ce el a numit „Proiectul Libertății”. Axline a cumpărat un teren de la un aeroport privat numit Sport Flyers din Brookshire, Texas, aproape de locul în care locuia.

Pasul următor a fost cumpărarea unui avion pe care să-l renoveze. A cumpărat un avion care era expus într-un mall dezafectat din Florida. Bennington a găsit un fuselaj McDonnell Douglas DC-9 Spirit Airlines – un corp de avion fără aripi – pentru licitație. Era o atracție din parcul de distracții acoperit pentru copii Sawgrass Mills, numit Wannado City, care și-a încetat activitatea în 2011.

McDonnell Douglas DC-9 a avut o cabină de pilotaj complet restaurată pentru a reflecta interiorul original al avionului din anii 1970. Avea fibră optică, scaune originale, telefoane, măști de oxigen și veste de salvare.

El a cumpărat DC-9 în primăvară, dar a fost nevoie de aproape un an pentru a-l scoate din mall.

„Între timp”, a spus el, „am cumpărat un alt avion”.

Sursă foto: Joe Axline

Fundații de oțel pentru avioane

Axline a declarat pentru Insider că ambele structuri ale avioanelor aveau 18 m sau mai puțin, deoarece aceasta era dimensiunea maximă pentru transportul cu camionul, cel mai ieftin mod de a transporta avioane pensionate. Menținerea avioanelor sub această lungime a redus costurile de transport de la 10.000 de dolari la 5.750 de dolari, potrivit lui Axline.

Axline a spus că a trebuit să construiască fundații de oțel pentru avioanele sale.

Interiorul avionului McDonnell Douglas MD-80 al Axline a necesitat lucrări ample.

Axline a spus că a învățat să facă aceste renovări „din mers”, folosind videoclipuri de pe YouTube și ajutorul fratelui său, inginer electrician.

Sursă foto: Joe Axline

Renovarea avioanelor

Axline a îndepărtat tavanele și dulapurile suspendate, astfel încât înălțimea sa să nu fie restricționată. A adăugat doi pereți: unul între dormitorul principal și duș și unul între primul dormitor și camera de zi. El a spus că a fost ușor de făcut pentru el.

El a declarat pentru Insider că toate costurile lunare de operare sunt de aproximativ 200 de dolari pentru electricitate, apă și taxe funciare.

El nu vede proprietățile avionului ca pe o investiție.

„Nu-mi pasă dacă valoarea crește sau scade – nu contează pentru mine”, a spus el. „Voi locui aici până în ziua în care voi muri”.

Elena Șerban nu s-ar vedea făcând altceva decât presă. După ce a studiat Mass Media și Publicitate la SNSPA, a mers direct către televiziune în 2003. A fost, pe rând, reporter, redactor, productor ... vezi toate articolele