Cum vom mânca în 2023? Top 10 previziuni ale specialiștilor, de la pielea prăjită de pui la mâncarea ”spațială”. Ce presupun noul termen ”regenivor” și ”eco-alinierea” din industria alcoolului
Aromele sărate, shot-urile de Jell-O de lux, fascinația pentru spațiul cosmic și grija pentru Pământ ne vor ghida alegerile în 2023. Cel puțin asta spun previziunile alimentare, conform unui reportaj New York Times.
În 2016, Kim Severson a întocmit o listă de previziuni privind mâncarea și băutura pentru anul următor pe baza a zeci de interviuri și reportaje și de atunci o face anual.
Aproape fiecare schimbare importantă în modul în care mâncăm începe ca o modă, care este, de fapt, doar un moment împărtășit de un subgrup de comensali sau bucătari care câștigă tracțiune. Unele mode dispar încet, cum ar fi răcitoarele de vin sau gastronomia moleculară.
Este greu să deosebești efemerul de durabil, dar acest lucru nu îi împiedică pe mulți oameni să încerce. Am răsfoit zeci de rapoarte și comunicate de presă și am intervievat cei mai buni prezicători din domeniul alimentar pentru a privi în globul de cristal alimentar din 2023.
Într-o perioadă de inflație, schimbări climatice și tensiuni globale, unele previziuni par sumbre. „Suntem obosiți”, a declarat Jennifer Zegler, director de alimente și băuturi pentru grupul de cercetare a pieței globale Mintel. „Simplitatea, versatilitatea, evadarea și ingeniozitatea sunt ceea ce se rezumă tendințele noastre în acest an.”
Nu totul este sumbru. Sunt în vogă injecțiile de Jell-O de înaltă calitate, produsele cu culori naturale strălucitoare și ambalajele care evocă anii ’70. Alimentele și băuturile care te fac să te simți mai sănătos vor continua să prolifereze, de asemenea. „Oamenii vor ceva distractiv, vor noutăți și vor ceva natural”, a declarat Claire Lancaster, care prognozează tendințele în materie de alimente și băuturi pentru WGSN.
Aromele marine proaspete și revigorante au generat o nebunie pentru cocktailurile de coastă garnisite cu gheare de crab și stridii. Dan Levy, actorul și gazda emisiunii „The Big Brunch”, face ca Clamato să fie la modă.
Oamenii vor căuta mai multă hrană de la fermieri precum Lindsay Klaunig și Michael Barnes, care practică agricultura regenerativă pe terenurile lor.
Să te numești climatarian este atât de 2022. Noul termen este regenivor. Nu mai este vorba despre a mânca sustenabil, ceea ce implică o stare de conservare a ceea ce este. O nouă generație vrea alimente de la companii care ”vindecă” în mod activ planeta prin agricultură care reduce emisiile de dioxid de carbon, politici mai riguroase privind bunăstarea animalelor și un tratament echitabil al oamenilor care cultivă și procesează alimente.
Căutați schimbări importante pentru areduce deșeurile din ambalaje. Tot mai mulți bucătari vor folosi ceea ce Mintel numește „ingrediente eroice pentru climă”, cum ar fi fasolea teff, fava și lupin, iar tot mai mulți vor alege alimente și băuturi care le îmbunătățesc sănătatea lor și a planetei. Chiar și industria alcoolului a început să lanseze cuvinte precum „eco-aliniere”.
Pe valul unui interes obsesiv pentrutoate formele de pui prăjit, pieile de pui crocante sunt baza pentru nachos și sunt condimentate ca aperitive în restaurante. Prețurile în creștere ale cărnii de pui îi determină pe bucătari să caute modalități de a obține mai mult de la această pasăre. Bucătăriile asiatice care folosesc în mod regulat piei de pui oferă inspirație culinară.
Chris Moyer, bucătarul-șef executiv de la Perdue, a plasat pieile în fruntea listei sale cu cele mai promițătoare produse din carne de pui și le preferă în loc de crutoane în salate sau ca toupie pentru fripturi. Și mai există și factorul crocant, pe care peste 70% dintre consumatori spun că îl caută la o gustare. Oamenii iubesc crocantul, orice lucru care amplifică simțurile este mare acum.
Mâncarea japoneză este bucătăria cu care toate celelalte bucătării își doresc cel mai mult să se întâlnească. „Bucătarii din întreaga lume, mulți dintre ei de origine japoneză, fuzionează ingredientele sau tehnicile culinare japoneze cu alimentele pe care le iubesc din împrejurimile lor”, potrivit AF&Co și Carbonate, două firme din San Francisco care colaborează la un raport anual privind tendințele în domeniul ospitalității.