LIFESTYLE

Secretele din avioane. Zonele unde călătorii nu au acces niciodată și cred că sunt simple spații de depozitare

Secretele din avioane. Zonele unde călătorii nu au acces niciodată și cred că sunt simple spații de depozitare

Secretele din avioane. Există câteva zone în aeronave, unde piloții și echipajul de cabină se odihnesc în timpul zborurilor lungi. Pasagerii nu le pot accesa sub nicio formă și sunt bine ascunse vederii.

Se numesc ”compartimente de odihnă pentru echipaj” și locul lor în avion variază în funcție de modelul aparatului de zbor.

Secretele din avioane. Locuri separate pentru piloți și echipaj

La aeronavele mai noi, precum Boeing 787 sau Airbus A350, acestea sunt situate deasupra cabinei principale, în fuzelajul superior. Dar pe aeronavele mai vechi, acestea pot fi și în cala de marfă sau pur și simplu în cabina principală.

Acestea vin în perechi: unul pentru piloți, care de obicei se află deasupra cabinei și include adesea două paturi și un scaun extensibil, și altul pentru echipajul de cabină, care conține de obicei șase paturi sau mai multe și este plasat deasupra bucătăriei, secțiunea din spatele avionului unde sunt preparate și depozitate alimentele și băuturile.

Ca o cameră dintr-un hotel capsulă

Companiile aeriene au un cuvânt de spus în configurația zonelor de odihnă pentru echipaj atunci când achiziționează un avion, dar principalii parametri sunt stabiliți de autorități de reglementare precum Administrația Federală a Aviației.

Acesta prevede, de exemplu, ca zonele de odihnă ale echipajului să fie „într-o locație în care zgomotul intruziv, mirosurile și vibrațiile au un efect minim asupra somnului” și că acestea trebuie să fie controlate la temperatură și să permită echipajului să ajusteze iluminarea.

Paturile trebuie să aibă o dimensiune de 198 pe 76 de centimetri și să aibă cel puțin un metru cub. De asemenea, trebuie să existe o zonă comună pentru schimbare, intrare și ieșire.

Rezultatul final este oarecum similar cu un ”hotel capsulă” japonez: un spațiu de dormit fără ferestre, înghesuit, dar confortabil, cu prize de curent și lumină, precum și toate echipamentele de siguranță necesare, cum ar fi măști de oxigen, lumini pentru centura de siguranță și un interfon.

„Au o saltea căptușită, un orificiu de aerisire pentru a menține aerul în circulație și control al temperaturii, astfel încât să-l poți menține mai rece sau mai cald, iar noi avem lenjerie de pat, de obicei similară cu cele folosite la clasa business pe zborurile noastre internaționale” explică o stewardesă.

Pasagerii cred că vorba despre un dulap

Zonele de odihnă ale echipajului sunt concepute astfel încât să nu atragă prea mult atenția pasagerilor, indiferent de locul în care se află: „Un pasager care trece probabil ar crede că este un dulap”, spune Carr.

Pe aeronavele puțin mai vechi, cum ar fi Airbus A330, compartimentul de odihnă al echipajului poate fi și în magazie, așa că o scară ar duce în jos. Dar chiar și pe avioanele mai vechi, cum ar fi Boeing 767, zonele de odihnă sunt situate în cabina principală și sunt doar scaune rabatabile cu perdele în jurul lor.

„Sunt perdele foarte grele, blochează lumina și o cantitate bună de sunet, dar nu dacă ai o mulțime gălăgioasă în avion sau un copil supărat. Am avut pasageri care deschid draperiile, căutând ceva, așa că nu este neapărat cea mai bună odihnă.”

Deloc surprinzător, majoritatea însoțitorilor de bord preferă paturile supraetajate scaunelor cu perdele, dar upgrade-ul este benefic și companiilor aeriene, care nu trebuie să renunțe la spațiu prețios din cabină care poate fi folosit în schimb pentru locurile pasagerilor.

[email protected] Absolventă de Drept, dar atrasă iremediabil de jurnalism. Un drum lung, greu, dar întotdeauna frumos, fie că a fost vorba de jurnalism ... vezi toate articolele