Totul despre orașul plutitor care va găzdui 20.000 de oameni. Locuitorii se pot muta de anul viitor

spot_img

Orașul plutitor care va găzdui 20.000 de oameni se se ridică din apele Oceanului Indian. Într-o lagună turcoaz, la doar 10 minute cu barca de Male, capitala Maldivei orașul va fi format din 5.000 de unități plutitoare, inclusiv case, restaurante, magazine și școli, cu canale între ele. Primele unități vor fi dezvăluite luna aceasta, locuitorii începând să se mute la începutul lui 2024, iar întregul oraș urmează să fie finalizat până în 2027.

Proiectul – un joint venture între dezvoltatorul imobiliar Dutch Docklands și Guvernul Maldivelor – nu este conceput ca un experiment sălbatic sau o viziune futuristă: este construit ca o soluție practică la realitatea dură a creșterii nivelului mării.

Orașul plutitor care va găzdui 20.000 de oameni. De la refugiați climatici, la inovatori 

Un arhipelag de 1.190 de insule joase, Maldive este una dintre cele mai vulnerabile națiuni ale lumii la schimbările climatice. Optzeci la sută din suprafața sa de uscat se află la mai puțin de un metru deasupra nivelului mării și, cu nivelurile proiectate să se ridice până la un metru până la sfârșitul secolului, aproape întreaga țară ar putea fi scufundată.

Doriți să vă protejați casa în viitor de creșterea nivelului mării? Fă-o să plutească
Dar dacă un oraș plutește, s-ar putea ridica odată cu marea. Aceasta este „o nouă speranță” pentru cei peste jumătate de milion de oameni din Maldive, a spus Koen Olthuis, fondatorul Waterstudio, firma de arhitectură care a proiectat orașul.

„Se poate dovedi că există locuințe la prețuri accesibile, comunități mari și orașe normale pe apă, care sunt, de asemenea, sigure. Ei (maldivenii) vor trece de la refugiați climatici la inovatori climatici”, a spus el pentru CNN.

Hub al arhitecturii plutitoare

Născut și crescut în Țările de Jos – unde aproximativ o treime din pământ se află sub nivelul mării – Olthuis a fost aproape de apă toată viața. Părinții mamei erau constructori de nave, iar tatăl său provine dintr-o linie de arhitecți și inginer. În 2003, Olthuis a fondat Waterstudio, o firmă de arhitectură dedicată în întregime construcției pe apă.

La acea vreme erau prezente semne ale schimbărilor climatice, dar nu era considerată o problemă suficient de mare încât să poţi construi o companie în jurul ei, a spus el. Problema cea mai mare era atunci spațiul: orașele se extindeau, dar terenurile potrivite pentru o nouă dezvoltare urbană se epuizau.

Cu toate acestea, în ultimii ani, schimbările climatice au devenit „un catalizator”, conducând arhitectura plutitoare către curentul principal, a spus el. În ultimele două decenii, Waterstudio a proiectat peste 300 de case plutitoare, birouri, școli și centre de îngrijire a sănătății din întreaga lume.

Un oraș normal, dar plutitor

Proiectul Maldive își propune să realizeze un oraș pentru 20.000 de oameni în mai puțin de cinci ani. Au fost lansate și alte planuri pentru orașe plutitoare, cum ar fi Oceanix City din Busan, Coreea de Sud, și o serie de insule plutitoare de pe Marea Baltică dezvoltate de compania olandeză Blue21, dar niciunul nu concurează cu această scară și interval de timp.

Orașul Waterstudio este conceput pentru a atrage localnicii cu casele sale de culoarea curcubeului, balcoanele largi și priveliștile de la malul mării. Locuitorii se vor deplasa cu bărci sau pot merge, pot merge cu bicicleta sau pot conduce scutere electrice sau cărucioare de-a lungul străzilor nisipoase.

Și prețurile sunt competitive cu cele din Hulhumalé (o insulă artificială construită în apropiere pentru a ușura supraaglomerarea) – începând de la 150.000 de dolari pentru o garsonieră sau 250.000 de dolari pentru o casă de familie, a spus Olthuis.

Unitățile modulare sunt construite într-un șantier naval local, apoi remorcate până la orașul plutitor. Odată puse în poziție, acestea sunt atașate de o cocă mare subacvatică din beton, care este înșurubat de fundul mării pe piloni telescopici din oțel care o lasă să fluctueze ușor odată cu valurile.

Recifele de corali care înconjoară orașul ajută la asigurarea unui sparg natural de valuri, stabilizându-l și împiedicând locuitorii să se simtă rău de mare.

În loc de aer condiționat, răcirea cu apă din adâncuri

Olthuis a spus că impactul potențial asupra mediului al structurii a fost riguros evaluat de experții locali în corali și aprobat de autoritățile guvernamentale înainte de începerea construcției. Pentru a susține viața marină, băncile de corali artificiale realizate din spumă de sticlă sunt conectate la partea inferioară a orașului, despre care a spus el ajută la stimularea creșterii naturale a coralilor.

Scopul este ca orașul să aibă toate aceleași funcții ca unul pe uscat. Va exista energie electrică, alimentată predominant de solar, generată la fața locului, iar apele uzate vor fi tratate local și reutilizate ca gunoi de grajd pentru instalații.

Ca o alternativă la aer condiționat, orașul va folosi răcirea cu apă adâncă, care implică pomparea apei rece din adâncul mării în lagună, contribuind la economisirea energiei.

Prin dezvoltarea unui oraș plutitor pe deplin funcțional în Maldive, Olthuis speră ca acest tip de arhitectură să fie propulsat la următorul nivel. Nu va mai fi „arhitectură ciudată” găsită în locații luxoase comandate de cei superbogați, ci un răspuns la schimbările climatice și la urbanizare, care este atât practic, cât și accesibil, a spus el.


spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
Cele mai noi ștri
spot_img
spot_img

Citește și

Cele mai noi ștri
Știri din aceeași categorie

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.