LIFESTYLE

Fenomen alarmant în lume. Din ce în ce mai mulți adulți sub 50 de ani au această boală gravă

Fenomen alarmant în lume. Din ce în ce mai mulți adulți sub 50 de ani au această boală gravă

Fenomen alarmant în lume: cazurile de cancer la adulții sub 50 de ani au crescut la nivel global, în mod dramatic. O echipă de oameni de știință de la Brigham Hospital și de la Facultatea de medicină Harvard din Boston, Statele Unite a efectuat un studiu amplu, publicat în revista Nature Clinical Oncology.

Experții au descoperit că în ultimele decenii, tot mai mulți adulți cu vârsta sub 50 de ani au dezvoltat cancer, o boală care este cea de-a doua cauză de deces din lume, cu 10 milioane de morți anual, potrivit Medical Xpress.

Fenomen alarmant în lume. Ce s-a întâmplat în ultimii 20 de ani

Incidența cancerelor cu debut precoce, respectiv diagnosticate înainte de 50 de ani, inclusiv cancere de sân, colon, esofag, rinichi, ficat și pancreas, printre altele, a urcat dramatic în întreaga lume, iar creșterea a început în jurul anului 1990.

Pentru a înțelege acest fenomen, oamenii de știință au analizat analizele extinse ale pacienților.

”Din datele noastre, am observat ceva numit efectul cohortei de naștere. Acest efect arată că fiecare grup succesiv de persoane născute mai târziu (de exemplu, un deceniu mai târziu) are un risc mai mare de a dezvolta cancer mai târziu în viață, probabil din cauza riscului, factori la care oamenii au fost supuși la o vârstă fragedă”, a spus Shuji Ogino, profesor și medic la Departamentul de patologie de la Spitalul Brigham din Boston și autor al studiului.

Riscul crește odată cu fiecare generație. Ce s-a schimbat în viașa oamenilor

Experții au analizat datele globale privind incidența a 14 tipuri de cancer, constatând o creștere a cazurilor de cancer la adulții sub 50 de ani, din 2000 și până în 2012.

Analiza a arătat că dieta, stilul de viață, greutatea persoanelor, expunerea la mediu și microbiomul, s-au schimbat în ultimele decenii. Astfel, experții susțin că principalele cauze ale îmbolnăvirii de cancer al adulților sub 50 de ani, sunt dieta occidentală (nesănătoasă) și stilul de viață, care au contribuit la epidemia de cancer cu debut precoce.

”Din cele 14 tipuri de cancer în creștere depistate, 8 erau legate de sistemul digestiv. Astfel, mâncarea pe care o consumăm hrănește microorganismele din intestinul nostru. Dieta afectează direct compoziția microbiomului și în cele din urmă, aceste schimbări duc la boală”, a spus Tomotaka Ugai de la Spitalul Brigham din SUA, co-autor al studiului.

 

malina@mediaflux.ro Absolventă de Drept, dar atrasă iremediabil de jurnalism. Un drum lung, greu, dar întotdeauna frumos, fie că a fost vorba de jurnalism ... vezi toate articolele