LIFESTYLE

Părțile bune ale consumului de cafea. Ce cantitate maximă poate fi băută în 24 de ore

Părțile bune ale consumului de cafea. Ce cantitate maximă poate fi băută în 24 de ore
www.coffeemap.ro

Cafeaua este, după apă, cea mai consumată băutură din lume. De aceea posibilele ei efecte asupra sănătății – atât pozitive, cât și negative-, sunt în mod constant cercetate și studiate. Care ar fi părțile bune ale consumului de cafea, potrivit specialiștilor.

Consumul său a fost în general asociat cu accidentele cardiovasculare, în special din cauza capacității sale de a crește tensiunea arterială. Dar aceasta are și unele calități – altele decât gustul sau aroma.

Părțile bune ale consumului de cafea. Ajută și la durerile de cap

Cofeina a fost raportată ca având o serie de proprietăți care variază în funcție de cantitatea sa, adică de doză. Efectul său cel intens este acela de a stimula sistemul nervos central, crescând vigilența, dar și agitația.

În același timp, relaxează și mușchii netezi, stimulează mușchiul cardiac, diureza și pare a fi utilă în tratamentul unor tipuri de dureri de cap.

Au fost observate, de asemenea, unele efecte intracelulare, cum ar fi capacitatea sa de a inhiba anumite enzime și de a modula metabolismul celular al calciului.

Fie că se datorează cofeinei sau prezenței altor substanțe, consumul de cafea a fost asociat cu o probabilă reducere a riscului de apariție a diferitelor patologii, printre care: diabetul de tip 2, ciroza, cancerul hepatic, calculii biliari, bolile de inimă și boala Parkinson.

Câte cești de cafea pot fi consumate în 24 de ore

Specialiștii sunt de părere că că trei până la patru căni pe zi reprezintă cantitatea maximă  pe care ar trebui să o consumăm într-o perioadă de 24 de ore.

Cafeaua trebuie evitată în orele de dinainte de culcare. Cofeina are un timp de înjumătățire biologic de șapte până la nouă ore, ceea ce înseamnă că cafeaua băută dimineața nu va mai avea efect noaptea.

Cu toate acestea, orice cofeină din timpul zilei te va împiedica să adormi ușor. Deoarece oamenii reacționează diferit la cofeină, cantitatea pe care ar trebui să o consumați depinde și de factori personali. Este vital să acordați atenție modului în care vă simțiți și cum vă performați, ajustându-vă aportul în consecință. De exemplu, dacă vă simțiți anxios, nervos sau aveți probleme cu somnul, este necesar să reduceți consumul de cafea.

 

malina@mediaflux.ro Absolventă de Drept, dar atrasă iremediabil de jurnalism. Un drum lung, greu, dar întotdeauna frumos, fie că a fost vorba de jurnalism ... vezi toate articolele