Pe lângă magia Crăciunului, luna decembrie vine la pachet cu sesiuni lungi de cumpărături cu vizite la el sau la ea. Odată bifate aceste activități, dacă vă mai rămâne ceva timp liber puteți urmări producțiile cinematografice care vor fi lansate în ultima lună din an. Fie la cinema fie din confortul fotoliului, pe Netflix.
Așadar vă prezentăm 10 filme pe care nu trebuie să le ratați. Nu este musai să le vedeți pe toate în această lună, dar nici nu-s de lepădat. Așa că vă lăsăm să vă alegeți filmul preferat.
1. Lăsați lumea în urmă (Leave the World Behind)
O familie petrece o vacanță liniștită într-o casă închiriată, când niște vizitatori nepoftiți anunță că lumea se apropie de sfârșit. Acesta a fost conceptul de bază al filmului Knock at the Cabin, de M Night Shyalaman, care a ieșit pe piață în februarie, și este și premisa lui Leave the World Behind, un alt thriller apocaliptic adaptat după un roman.
Realizat de compania media a lui Barack și Michelle Obama, Higher Ground Productions, filmul îi are în distribuție pe Julia Roberts și Ethan Hawke în rolul cuplului aflat în vacanță, iar Mahershala Ali în rolul bărbatului misterios care apare împreună cu fiica sa, Myha’la Herrold.
Poate oricare dintre familii să aibă încredere în cealaltă? Filmul este „unul dintre cele mai bune ale anului și, fără îndoială, va stârni o cantitate masivă de conversații”, spune Kristen Lopez în The Wrap. „O coborâre de două ore în haos care este convingătoare și absolut terifiantă… Doar nu vă așteptați să dormiți liniștiți după ce îl vedeți”. Apare pe 8 decembrie pe Netflix la nivel internațional.
În urmă cu un deceniu, Zack Snyder a prezentat un concept pentru un film Star Wars. Regizorul filmelor 300 și Watchmen dorea să realizeze o epopee în stilul Seven Samurai, care să fie plasată în universul Star Wars, dar care să nu prezinte niciunul dintre personajele cunoscute. Lucasfilm l-a refuzat, iar Snyder a continuat să realizeze în schimb Justice League și Army of the Dead.
Dar acum, în sfârșit, el a dezvoltat acea idee în propria sa operă spațială cu spadă, în care joacă Sofia Boutella, Djimon Hounsou și Charlie Hunnam. Rebel Moon seamănă în continuare foarte mult cu Star Wars, dar are propriul său univers fictiv separat, care va fi dezvăluit în mai multe filme. Și nu doar în filme. „Facem un podcast narativ, și o carte de benzi desenate și un serial de animație”, a declarat Snyder în Total Film. „Toate acestea au loc înainte de evenimentele din film. Așa că puteți începe să înțelegeți vastitatea mitologiei la care am lucrat.”
Paddington 2 a fost aclamat ca fiind unul dintre cele mai bune filme de familie din toate timpurile. Acum, regizorul Paul King și co-scenaristul său, Simon Farnaby, și-au îndreptat atenția către un alt personaj britanic îndrăgit din cărțile pentru copii, Willy Wonka din Charlie și fabrica de ciocolată de Roald Dahl.
În acest prequel muzical, Wonka (Timothée Chalamet) își deschide primul magazin de dulciuri, cu ajutorul unui Oompa-Loompa interpretat de Hugh Grant. King i-a spus lui Ben Travis de la revista Empire că ideea acestei distribuții curioase a venit din „faptul că m-am întors la carte și am citit toate acele poezii și am auzit vocea lor ca pe o voce cinică, sarcastică, crudă, amuzantă, dar rea, iar apoi mi-am spus: „Oh… Asta seamănă puțin cu Hugh! A fost un adevărat moment de iluminare – „Hugh Grant e un Oompa-Loompa!”. Da, te rog! Crăciun Fericit, cu o fundă pe el”. Va fi lansat în 6 decembrie la nivel internațional
Aquaman a fost cel mai mare succes dintre toate blockbusterele recente ale supereroilor DC, dar a curs multă apă sub pod de la lansarea sa în 2018. Universul DC este în prezent în curs de reboot, cu noi actori, noi personaje și o nouă continuitate, astfel încât această continuare Aquaman mult întârziată ar putea deja să se simtă ca o relicvă a unei epoci anterioare.
Momoa se întoarce în rolul lui Arthur Curry, regele Atlantidei, alături de Patrick Wilson în rolul fratelui său vitreg, Amber Heard în rolul iubitei sale, Nicole Kidman în rolul mamei sale și Yahya Abdul-Mateen II în rolul dușmanului său de moarte, Manta. Dar vor fi interesați spectatorii, acum că DC l-a lăsat în urmă pe Arthur? Regizorul filmului, James Wan, crede că da. „Frumusețea acestui film, a acestei lumi Aquaman, este că, foarte devreme, am spus întotdeauna că suntem propriul nostru univers separat”, a declarat el pentru Clark Collis de la Entertainment Weekly. „Așa că, ceea ce facem, în cele din urmă, nu este afectat de toate acele lucruri, de tot acel zgomot”.
Lansat din 20 decembrie la nivel internațional
The Iron Claw îi are în distribuție pe Zac Efron, Jeremy Allen White (The Bear) și Harris Dickinson (Triangle of Sadness) – nu că i-ai recunoaște neapărat pe vreunul dintre ei. Actorii, în mod normal slabi, s-au îngrămădit cu cantități absurde de mușchi pentru a interpreta trei membri ai familiei de wrestling Von Erich.
Frații texani au fost vedete în anii ’80, dar acest film biografic, scris și regizat de Sean Durkin (Martha Marcy May Marlene), explorează de ce familia Von Erich nu a fost niciodată departe de tragedie, chiar și atunci când își loveau adversarii în ring. „Gheara de fier este o lovitură absolută”, spune Scott Menzel.
„O poveste sfâșietoare despre masculinitatea toxică și sănătatea mintală. Zac Efron oferă o interpretare transformatoare care este cu ușurință cea mai bună lucrare a sa ca actor. Este captivant, profund emoțional și puternic.” Lily James joacă în rolul soției personajului lui Efron, Kevin Von Erich. Lansat pe 22 decembrie în SUA și Canada.
Unul dintre cele mai aclamate filme ale anului, American Fiction îl are în rolul lui Jeffrey Wright, un autor care s-a săturat să fie marginalizat doar pentru că este de culoare. Pentru ca lucrurile să fie și mai frustrante, alți autori de culoare obțin vânzările și premiile pe care el le râvnește, dar numai dacă scriu relatări violente și abia alfabetizate despre viața din ghetou.
Ca o glumă amară, el însuși scrie un astfel de roman sub pseudonim – și dintr-o dată are un bestseller în mâinile sale. Scenaristul și regizorul filmului American Fiction, Cord Jefferson, „a realizat un lungmetraj de debut excelent”, spune Kaleem Aftab de la BBC Culture. „Are senzația și tonul lui Alexander Payne în cea mai bună formă a sa, în timp ce totul este condus de interpretarea lui Wright… un film plin de râsete extraordinare și observații pertinente despre stereotipurile rasiale.”Lansat pe 22 decembrie în SUA.
Hayao Miyazaki este veneratul fondator al celei mai faimoase companii de animație din Japonia, Studio Ghibli, și regizorul unor opere de referință precum Vecinul meu Totoro și Howl’s Moving Castle. În vârstă de 82 de ani, Miyazakiya a declarat că ultimul său film, The Boy and the Heron, va fi ultimul său film. Și, după cum subliniază Caryn James în recenzia sa de la BBC Culture, se simte ca și cum ar fi pus toate motivele cheie din lucrările sale anterioare într-o capodoperă de ansamblu.
Începând cu bombardarea orașului Tokyo în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, povestea se mută mai întâi la țară și apoi pe un tărâm magic care amintește de Spirited Away. „Acesta ar putea fi cel mai expansiv și mai magistral film al lui Miyazaki”, spune James. „Dacă nu este cel mai uimitor instantaneu, asta s-ar putea să se datoreze faptului că își ia timpul necesar pentru a livra lumi în lumi, straturi peste straturi, pentru a crea o experiență copleșitoare până la final.”
Lansat pe 8 decembrie în SUA și Canada, și pe 26 decembrie în Marea Britanie și Irlanda.
Eileen este o adaptare după romanul premiat al lui Ottessa Moshfegh (care a scris și scenariul), deși ai putea să-l confunzi cu un film de Alfred Hitchcock bazat pe un roman de Patricia Highsmith. Acțiunea se petrece în Massachusetts, în 1964. Thomasin McKenzie are rolul principal, al unei femei care locuiește cu tatăl ei răutăcios și alcoolic (Shea Whigham) și lucrează într-o închisoare pentru tineri infractori.
Ea își ține visele și dorințele încuiate până când o psiholog blondă fermecătoare (Anne Hathaway) se alătură personalului închisorii. O poveste de dragoste lesbiană eliberatoare pare să se prefigureze – dar nu uitați că Eileen este regizată de William Oldroyd, al cărui prim film, Lady Macbeth, a fost o fabulă întunecată despre poftă și crimă. „Ce thriller psihologic ciudat și fermecător a țesut”, spune David Rooney în The Hollywood Reporter. „Străbătut de un umor șiret și de o stăpânire îndrăzneață a tropiilor suspansului clasic hitchcockian, acesta este un original întortocheat și seducător.”
Se lansează pe 1 decembrie în Marea Britanie și Irlanda, iar pe 8 decembrie în SUA și Canada.
Ultima colaborare a lui Yorgos Lanthimos cu Emma Stone a fost The Favourite, o variantă foarte ciudată, foarte grosolană și foarte amuzantă a dramei regale britanice. Dar nici măcar acel film nu a fost nici pe departe atât de extravagant sau de murdar ca cea mai recentă colaborare a lor, Poor Things (Lucruri sărace), care este adaptat după romanul fantastic satiric al lui Alasdair Gray.
Stone este într-o formă hilară în rolul Bella, o femeie care este readusă la viață în Londra victoriană de către un om de știință nebun (Willem Dafoe). Fără nicio amintire a existenței sale anterioare, ea pornește într-un turneu tumultuos prin Europa, frângând inimi și convenții pe unde trece. „Niciun alt regizor mainstream din ziua de azi nu face filme atât de îndrăznețe din punct de vedere vizual și atât de strălucit realizate”, spune Raphael Abraham în Financial Times. „Aici, el reușește să realizeze o operă revoltător de amuzantă, care oferă un comentariu social fără a fi insistent și face imposibilul ciudat de credibil.”
Lansat pe 8 decembrie în SUA și Canada.
Zilele în care Hollywood-ul se aștepta să ne punem ochelarii 3D de fiecare dată când vizionam un nou blockbuster au trecut de mult. dar nu toată lumea a renunțat la această tehnologie. Un exponent entuziast este Wim Wenders, regizorul filmelor Wings of Desire și Buena Vista Social Club.
El a folosit 3D pentru Pina, profilul coregrafei Pina Bausch, iar acum îl folosește din nou pentru a analiza viața și opera artistului german Anselm Kiefer. 3D permite spectatorilor să se uite în studiourile și instalațiile lui Kiefer. „Suntem scufundați în modul în care ar fi vizitatorii”, spune Peter Bradshaw în The Guardian, „poate chiar mai mult, deoarece camera este montată pe drone și platforme, iar filmul te încurajează mereu să intri în modul catedrală-rubbernecker.
„Wenders se folosește, de asemenea, de 3D pentru a recrea copilăria lui Kiefer și pentru a-i sonda filosofia. Rezultatul, spune Bradshaw, este „un film superb controlat și exprimat, iar înalta sa seriozitate cu privire la natura și scopul artei este cu adevărat revigorantă”. Lansat pe 8 decembrie în Marea Britanie și în SUA.