Celebra companie furnizoare de cafea şi ceai premium, Meinl, cu sediul central în Viena, a anunţat că a decis să renunţe la controversatul logo ce reprezenta capul unui tânăr otoman cu un fes din pânză roşie, ca urmare a acuzațiilor că vehiculează stereotipuri rasiste, potrivit AFP.
„Acest simbol nu mai este în spiritul timpului”, a justificat în faţa presei Herbert Vlasaty, co-director al Julius Meinl am Graben, cu ocazia redeschiderii magazinului istoric al firmei, după mai multe luni de renovare.
Noua identitate a mărcii se sprijină de acum doar pe fes, în condiţiile în care acest logo a evoluat de-a lungul anilor.
Julius Meinl I-ul deschide primul său magazin de delicatese în centrul Vienei, unde oferă cafea verde, cacao, ceai, condimente, orez și zahăr.
Simbolul companiei Meinl a fost creat în anii 1920, iar imaginea tânărului otoman cu fes era reprezentată împreună cu o ceaşcă de cafea, oarecum o aluzie la faptul că boabele de cafea au ajuns la Viena prin intermediul cotropitorilor turci.
Designerul Joseph Binder este cel care a ceat logo-ul Meinl, ce devine marca de comerț a companiei.
Fost furnizor al Curţii imperiale a Habsburgilor, Julius Meinl a fondat un magazin de lux în 1862, la faimoasa adresă vieneză Graben nr. 19. În prezent, această afacere de familie s-a extins în 70 de ţări şi are o mie de angajaţi, potrivit juliusmeinl.com.
În 2004, cunoscutul designer italian Matteo Thun conduce relansarea logo-ului Julius Meinl și dezvoltarea unui nou design modern al gamei de cești Julius Meinl.
În 2007, militanţi antirasişti au lansat o campanie împotriva Meinl, acuzând marca de faptul că perpetuează imaginea de supunere a servitorilor de produse exotice, cum existau cândva la curtea imperială. Grupul a respins aceste acuzaţii, invocând o „interpretare greşită”.