Istoria Jeep-ului, vehiculul cu care a fost dotată armata SUA în 1941. Totul a început la începutul verii anului 1940, când Statul Major al Armatei Statelor Unite a convocat toți producătorii din țară, îndemnându-i să dezvolte un nou vehicul pentru echiparea forțelor armate.
Era vorba despre scoaterea din serviciu a vechiului Ford T modificat o dată pentru totdeauna, astfel încât armata să le poată folosi ca vehicul ușor de transport și recunoaștere.
Nu mai puțin de 135 de producători au răspuns apelului și au intrat în lupta pentru obținerea unui contract atât de substanțial. Și asta în ciuda unui set de condiții solicitante, deoarece ar trebui să producă 70 de unități din prototipul lor corespunzător într-o perioadă scurtă de timp pentru a-l supune unor teste de selecție foarte dure.
Armata avea nevoie de un vehicul ușor de recunoaștere care, printre alte cerințe, trebuia să măsoare mai puțin de 1,9 metri între axe pentru a garanta o bună manevrabilitate și să aibă o greutate sub 590 de kilograme.
De asemenea, trebuia să aibă o transmisie 4×4 pentru a putea funcționa pe orice tip de teren și să fie mecanic foarte simplu pentru a face cât mai ușor demontarea și repararea.
Într-un final, dintre toți cei prezentați, doar trei producători au reușit să treacă de o selecție nemiloasă : Ford Motor Company, Willys-Overland Motors și American Bantam Car Manufacturing Company.
Inițial, câștigătoarea concursului a fost ultima dintre cele trei companii, care provenea din filiala defunctă a britanicului Austin (American Austin Car Company) și care fabrica la acea vreme micromașini populare sub marca Bantam.
Prototipul său a fost ales față de alți rivali, dar după detectarea unor deficiențe de producție și din cauza capacității reduse de producție a companiei, contractul avea să fie în sfârșit atribuit lui Willys-Overland.
Această companie, care fusese înființată în 1908 de pionierul auto american John Willys, a terminat dezvoltarea și perfecționarea prototipului cerut de Armată și a început producția de masă.
O producție care s-a precipitat când, în 1941 , Japonia a bombardat Pearl Harbor și Germania a declarat război Statelor Unite, forțând o desfășurare gigantică de trupe pe diverse și îndepărtate fronturi de luptă .
În anii următori, noul vehicul militar a debutat în mare măsură, fiind prezent în acțiuni decisive pe teren european, african și asiatic.
Nu a durat mult până când ei au devenit foarte apreciați și celebri, atât în rândul trupelor care luptau, cât și printre civili și opinia publică, care i-a văzut în acțiune la știri și în fotografiile de presă care relatau marile bătălii, precum debarcarea aliaților în Normandia…
Deși modelul a fost numit inițial MA și mai târziu MB, în curând a început să fie cunoscut în întreaga lume ca Jeep . Originea specifică a acestui nume rămâne încă incertă, deși cea mai acceptată este aceea că Jeep provine dintr-o contracție a inițialelor (după pronunția în engleză) de uz general, denumirea generică folosită în limbajul militar pentru a se referi la acest tip de vehicul: vehicule polivalente de recunoaştere. .
Totuși, o altă versiune sugerează că originea numelui se referă la porecla pe care a primit-o vehiculul în timpul testelor exhaustive la care a fost supus și că provine de la mascota Eugene Jeep-ul, care a apărut în desenele Popeye .
Erau personaje extrem de populare în acei ani, iar animalul ciudat care l-a însoțit pe faimosul marinar în aventurile sale era cunoscut pentru că se strecura în orice loc pentru a rezolva cu succes toate problemele. Calități similare celor demonstrate pe câmpul de luptă de vehiculul agil și ușor de teren fabricat de Willys.